خبر فوری
نگرانی از افزایش حضور زیاد مردم در مترو/ در محیط های بیرونی حتی‌المقدور از ماسک استفاده کنید

نگرانی از افزایش حضور زیاد مردم در مترو/ در محیط های بیرونی حتی‌المقدور از ماسک استفاده کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه روز گذشته مجموع بیماران بستری شده در بخش ویژه ۳ درصد رشد داشته ایم، بیان داشت:مجموع بیماران عادی بستری شده ۴-درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: جمع جبری بیماران بستری شده موجب شده این عدد خیلی تفاوت چشمگیری نسبت به گذشته نشان ندهد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: دیروز در تهران مجموع کسانی که از ناوگان عمومی مترو استفاده کردند ۳۶۲ هزار نفر بود که نسبت به روزهای دیگر که ۸۰ تا ۱۱۰ هزار نفر بودند، تقریبا ۳ تا ۴ برابر شده است.

زالی با بیان اینکه این موضوع موجب نگرانی است، تصریح کرد: مجموعا خطوط ۱ و ۲ مترو پرتراکم تر بوده است.

وی با تاکید براینکه مردم در حتی‌امکان از حضور غیر ضروری در شهر خودداری کنند، متذکر شد: حتی‌المقدور مردم در محیط های بیرون از ماسک استفاده کنند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد:  اگر امکان استفاده از ماسک نیست از تردد در محیط های پر تراکم اجتناب کند.

زالی درباره نظارت بر استفاده از ماسک، گفت: مشکلی که اکنون وجود دارد این است که ممکن است در سطوح مردم به اندازه کافی ماسک توزیع نشده باشد و شبکه توزیع نیز به اندازه کافی نباشد و همه مردم از ماسک برخوردار باشند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: مدلی که در برخی از کشورها پیشنهاد شده این است که خود مردم بتوانند از ماسک های دست دوز در منازل استفاده کنند.

وی یادآور شد: اکنون اگر بخواهیم همه مردم را مجبور به استفاده از ماسک کنیم، ممکن است همه یا ماسک در اختیارشان قرار نگیرد و هم ممکن است قیمت بالاتری از حد متعارف داشته باشد و هم جاهایی که مردم مراجعه می‌کنند توانایی تامین ماسک را نداشته باشند.

زالی بیان داشت: ایده آل این است که هر کسی در محیط‌های عمومی حضور پیدا می‌کند ماسک  در اختیارش قرار گیرد اما فکر می‌کنم این تضمین وجود ندارد که همه شرکت‌ها یا همه نهادهای عمومی و خصوصی این توانایی را داشته باشد برای مراجعان خود ماسک تهیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید