خبر فوری

آغاز بارندگی درهرمزگان/مناطق غربی تحت تاثیر سامانه بارشی خواهدبود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، کیانوش عارفی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح پیش بینی وضعیت جوی ودریایی یکشنبه و دوشنبه در هرمزگان بیان داشت: طی امروز یکشنبه، بیست و چهارم فروردین ماه ۹۹ برای استان افزایش و گذر ابر و برروی مناطق دریایی، وزش بادهای جنوب شرقی پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود تردد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد، اظهارداشت: از اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه ۲۵ فروردین، تحت تأثیر سامانه بارشی، از مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ آغاز خواهد شد و به تدریج تا ساعات بعد از ظهر و شب سایر نقاط استان را نیز در برخواهد گرفت.

عارفی عنوان کرد: عمده بارش‌های این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان پیش بینی می‌شود که ضمن افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد، احتمال آب گرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق یادشده دور از انتظار نخواهد بود.

معاون هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بیشتر بارش طی روز دوشنبه در استان‌های همجوار توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان خودداری و با توجه به بروز صاعقه ازصعود به مناطق مرتفع نیز اجتناب گردد.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه بارش چندانی در سطح استان نخواهیم داشت، افزود: لازم به ذکر است سامانه بارشی دیگری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان نفوذ و فعالیت خواهد کرد. از نظر دمایی در این مدت کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

عارفی اضافه کرد: در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید