خبر فوری

ارایه خدمات پیش بیمارستانی به ۲۴۰۰ بیمار و مصدوم در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، دکتر حسین قاسمی گفت:مجموع ماموریت های اورژانس هرمزگان در این ایام بیش از ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به ۱۶ مورد حادثه ویژه در مدت مذکور، خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان این حوادث از جمله انفجار و آتش سوزی، مسمومیت گروهی، زلزله و سیل بیش از ۵۱ نفر بوده است.

قاسمی بیشترین آمار مصدومان را مربوط به حوادث ترافیکی با ۵۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: این شمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسوول تصریح کرد: شمار فوت شده های حوادث ترافیکی در مدت مذکور نیز هفت نفر بوده که بیش از ۶۱ درصد کاهش داشته است.

قاسمی با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: نیروهای اورژانس ۱۱۵ همگام با دیگر نیروهای حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا حضوری فعال داشته و این سازمان برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی به مددجویان در آماده باش کامل به سر می برد.

وی با اشاره به رعایت کامل استانداردهای بهداشتی در مواجه با بیماران مبتلا به کرونا، بیان داشت:  پایگاه های اورژانس استان مجهز به تجهیزات حفاظتی می باشند و همواره پس از انتقال بیمار مشکوک به کرونا ، خودرو اورژانس شستشو و گندزدایی می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی هرمزگان تاکید کرد: آموزش های لازم به تمامی پرسنل اورژانس از نظر پوشش و خارج کردن لباس های حفاظت شخصی ارائه شده که برای جلوگیری از انتقال ویروس بسیار مهم است.

اورژانس هرمزگان دارای ۴۱ پایگاه جاده ای و روستایی و ۱۹ پایگاه شهری است.

منبع: خبرآنلاین

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید