خبر فوری

تلف شدن ۲ راس گراز بالغ در کانال انتقال آب در میناب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،داریوش صمصام پور در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، افزود: با توجه به باز شدن دریچه های سد استقلال در اوایل فروردین ماه سال جاری زیستگاه این حیوانات به لحاظ شرایط مناسب زیستی در نیزارهای که در بستر و حاشیه ۵۰۰ متری پایین دست تاج سد میناب است، تخریب  شد.

وی ادامه داد:  در نتیجه جمعیت گراز  وحشی در مسیر رودخانه و به همراه جریان آب شناور به حاشیه رودخانه که از وسط شهر میناب می گذرد، رسیده و بعضا به داخل شهر و در منطقه مسکونی سرگردان شدند که بلافاصله اقدامات لازم در خصوص آرام کردن اوضاع انجام گرفت.

رئیس اداره حفاظت منابع محیط زیست میناب، گفت: اگر مسئولان مربوطه با تدبیر مناسب تر از قبل این موضوع بازگشایی دریچه های سد استقلال را اطلاع رسانی می کردند، مطمئنا با ایجاد آلودگی صوتی این حیوان را از آن منطقه به سمت کوه های اطراف هدایت می کردیم تا در مسیر رودخانه قرار نگیرند و به سمت شهر هدایت نشوند.

صمصام پور، خاطرنشان کرد: دو راس گراز تلف شده اخیر نیز مربوط به همان جمعیتی است که زیستگاه این حیوان تخریب شده و متاسفانه در کانال های انتقال آب تلف شدند.

تلف شدن حیوانات در این کانال ها چیز جدیدی نیست!
مدیرعامل شرکت میناب رود که وظیفه انتقال و توزیع آب بین باغات و کشاورزان میناب را بر عهده دارد، گفت: این چیز جدیدی نیست و همیشه رخ می دهد و حیوانات مختلفی در این کانال ها تلف می شوند.

علیرضا جمشیدی افزود: گراز یا حیوانات دیگر وقتی وارد کانال می شوند دیگر با توجه به شیب دار بودن آن نمی توانند از آن خارج شوند.

وی، خاطرنشان کرد: این دو راس گراز نیز در محدوده کانال میدان دفاع مقدس در پشت دریچه های زباله گیر تلف شده بودند که با کمک همکاران این شرکت از کانال بیرون کشیده شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید