خبر فوری

«قشم» پیشگام مدیریت بحران «کرونا» در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حسین فرشیدی عصر امروز در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت:  مدیریت صورت گرفته در جزیره قشم در راستای پشتیبانی از کادر درمانی و ارتقای ایمنی سلامت قشموندان، برای کنترل کرونا شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه همچنان در فاز حاد بیماری به سر می‌بریم، افزود: قطعا بعد از گذر از این بحران، دستورالعمل‌های بهداشت جهانی تغییر خواهد کرد و این نکات برای مقابله با کروناویروس، براساس اقلیم و جغرافیای هر کشور و منطقه، متفاوت و خاص آن ناحیه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در ابتدای کار، رویکرد ما دریافت اطلاعات بیماران از طریق سامانه، پایش آن‌ها و در صورت نیاز بستری و قرنطینه سازی بود در حالی که الان باید به دنبال افراد ناق باشیم تا به فوریت اقدامات جداسازی و قرنطینه را انجام دهیم.

فرشیدی با بیان اینکه نداشتن هیچ آماری از مرگ و میر در جزیره نکته بسیار حائز اهمیتی است، ادامه داد: کنترل بیماری در کمتر از پنج درصد جامعه ۱۵۰ هزار نفری قشم، ناشی از عملکرد مطلوب مسوولان در همکاری و پشتیبانی از شبکه درمان است.

وی اضافه کرد: ما تلاش داریم تا متوسط تست را به ۵۰۰ تست در روز برسانیم تا به این ترتیب محدود شیوع را شناسایی و کنترل کنیم و در این مسیر آماده دریافت هرگونه کمکی از سوی منطقه آزاد قشم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: یکی از نگرانی‌های ما به لحاظ موقعیت جزایر قشم و کیش، کنترل ورود مسافران بوده که خوشبختانه، منطقه آزاد قشم با راه‌اندازی سامانه کیا به این کنترل و نظارت بر ورود ساکنان و قرنطینه افراد دست یافته است.

فرشیدی خاطرنشان کرد: ارایه گواهی سلامت برای افراد به ویژه شاغلان در تردد نیز می‌تواند کمک خوبی برای کنترل این بیماری باشد.

وی اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه سازمان منطقه آزاد قشم برای تجهیز بخش درمان و تامین اقلام بهداشتی، کمک به افزایش فضای درمانی جزیره و اختصاص دو مرکز هتلینگ به بحث نقاهتگاه برای پشتیبانی از بیماران رو به بهبود در شرایط حاد را شایسته تقدیر ارزیابی کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان عنوان داشت: یکی از نگرانی‌های ما، حوزه زندان ها و حفظ بهداشت در این مراکز بود که منطقه آزاد قشم در گامی پیشتر، با ساخت یک مرکز قرنطینه در خارج از زندان برای زاندانیان تازه وارد شده و یک مرکز قرنطینه داخل زندان، برای زندانیان بیمار این مشکل را در جزیره رفع کرده است.

فرشیدی با اشاره به تشخیص ۲۸ مورد مثبت کرونا در قشم افزود: این آمار بدون هیچ فوتی، بیانگر مدیریت خوب در این منطقه  است و با مدیریت آرام و بدون استرس باید سعی کنیم کروناویروس را شکست دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید