خبر فوری

عذرخواهی و برکناری دو مدیر به خاطر مرگ مادر باردار

هرمزبان: قائم مقام وزیر بهداشت به دستور وزیر بهداشت برای پیگیری جزئیات مرگ مادر باردار به شهرستان جاسک استان هرمزگان رفته بود از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،دکتر ایرج حریرچی به دستور وزیر بهداشت برای پیگیری جزئیات مرگ مادر باردار به جاسک رفت و پس از بررسی جزئیات، اشکالات مدیریتی و عدم حضور متخصص بیهوشی را عامل اصلی مرگ این مادر و فرزندش دانست وگفت: دو نفر از مدیران بهداشت و درمان این شهرستان با هماهنگی رئیس دانشگاه به دلیل این اتفاق از مسئولیت بر کنار شدند.

حریرچی افزود: تعدادی از افراد که قصور آنها در بخش‌های مختلف فنی محرز شده بود نیز به هیئت تخلفات و نظام پزشکی و مراجع قضایی معرفی شدند.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به بحث بهداشت و سلامت مردم گفت: دولت تدبیر و امید درصدد رفع نیازهای پزشکی کشور است و امسال سهمیه ظرفیت پزشک عمومی و تخصصی در کشور۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به سهمیه مناطق محروم اشاره کرد و گفت: امسال در ظرفیت پزشکی مناطق محروم حدود ۴۵ درصد افزایش داریم.

این مقام مسئول در ادامه به وضعیت بهداشت و درمان کشور ایران نسبت به کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: کشور ما در بحث بهداشت و درمان نسبت به ۲۲ کشور منطقه در رتبه ۱۵ و از لحاظ تخت بیمارستانی رتبه ۱۴ را دارد. وضعیت تخت بیمارستانی نیز به ازای هر ۱۰۰۰نفرجمعیت محاسبه می‌شود. در کل در کشور با کمبود تخت بیمارستانی روبه رو هستیم و از ۱۲۵ هزار تخت موجود در کشور ۸۰ هزار تخت در بخش دولتی اداره می‌شود.

حریرچی با مرور پرونده سلامت مادر باردار در جاسک که متاسفانه حین انتقال به مرکز درمانی دیگری جان خود را از دست داده است، گفت: بر اساس استانداردهای بهداشتی در همان روستای محل سکونت در ۱۲۰ کیلومتری جاسک ۱۰ مورد مراقبت و کنترل در ماه‌های بارداری صورت گرفته و در پرونده وی ثبت شده بود و در زمینه انجام مراقبت های بهداشتی در دوران بارداری قصوری صورت نگرفته است.

وی با ییان اینکه در دهه‌های اخیر آمار مرگ و میر نسبت به گذشته به حداقل رسیده است، گفت: سیستم بهداشت و درمان کشور درمورد مرگ و میر مادران باردار به شدت حساس است و در صورت وقوع، آن موارد را با جدیت پیگیری می‌کند.
منبع: الف
(لینک)
کد خبر: 394741

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید