خبر فوری

مرحله دوم طرح مبارزه با جوندگان در بندرعباس آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، ژاله رزمجویی در این ارتباط اظهار کرد: طرح وفورگیری جوندگان برای دومین بار در شهر بندرعباس با مشارکت معاونت خدمات شهری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و شهرداری مناطق سه‌گانه با هدف بررسی تعیین شدت آلودگی مناطق مختلف شهری و شناسایی گونه غالب موش در شهر بندرعباس در حال انجام است.

وی افزود: شهرداری بندرعباس طرح مبارزه با جوندگان را با استفاده از سموم ضد انعقادی کم‌خطر برای محیط‌زیست و مبتنی بر روش علمی از سال 93 در سطح گسترده نوار ساحلی و کلیه بوستان‌ها آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

کارشناس بهداشت محیط معاونت خدمات‌شهری شهرداری بندرعباس یکی از اهداف مهم اجرای این طرح را کنترل جمعیت جوندگان بر اساس توازن اکوسیستم در محیط زیست عنوان کرد.

رزمجویی تصریح کرد: شهرداری بندرعباس قصد دارد طعمه‌گذاری محلات آلوده را بر اساس الویت از آذرماه سال جاری آغاز کند تا علاوه بر نوار ساحلی و بوستان‌های سطح شهر نیز محلات آلوده هم پاکسازی شوند.

وی گفت: در اولین مرحله وفورگیری که در سال 93 در مناطق  مختلف شهری انجام شد، با نتایج قابل توجهی روبرو شدیم که این یافته‌ها نشان می‌دهد بلوارصیادان دارای بیشترین آلودگی در سطح مناطق سه‌گانه است و پس از آن نوار ساحلی از آلودگی بالایی برخوردار است.

کارشناس بهداشت محیط معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: پس از دو سال طعمه‌گذاری متناوب، اکنون با انجام دومین وفورگیری نتایج حاصل از طرح طعمه گذاری بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: در چند روز ابتدایی وفورگیری مشخص شده که جمعیت جوندگان نوار ساحلی شهرداری منطقه یک، کاهش 40 درصدی داشته است.

رزمجویی اظهار کرد: از آنجایی که فراهم شدن شرایط زیستی موش شامل آب، غذا و پناهگاه موجب افزایش روزافزون جمعیت این گونه می‌شود، مهمترین مسئله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است، در غیر این صورت طعمه‌گذاری کاری بیهوده و بدون نتیجه‌ای است.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید