خبر فوری

برای ساماندهی میوه‌فروشان سیار دست‌تنها هستیم/ ساماندهی 900 دستفروش

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، محسن زمردی اظهار کرد: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس در راستای برنامه‌ها و وظایفی که بر عهده دارد، از طریق جانمایی مکان‌های مناسب اقدام به ساماندهی میوه‌فروش‌های سیار کرده است.

وی با اشاره به اینکه کار فراخوان، ثبت‌نام، شناسنامه‌دار کردن و صدور مجوزات لازم و ارایه برچسب شناسایی این واحدها انجام شده است، افزود: هشت نقطه از شهر بندرعباس به این مسئله اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف و مزایای این کار می‌توان به ارایه خدمات مطلوب با قیمت مناسب، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، تأثیرگذاری در کاهش بار ترافیکی، ایجاد نظم و انضباط و حفظ سیمای شهر و غیره اشاره کرد.

زمردی در ادامه سخنانش تصریح کرد: متاسفانه بعد از مدت کوتاهی از اجرای طرح فوق، اصناف و کسبه نسبت به این مسئله معترض شده و از سوی دیگر نیز نهادهای نظارتی و کنترل کننده مانند راهنمایی و رانندگی که وظیفه برخورد با خودروهای متخلف را دارند، نسبت به خودروهای میوه‌فروش اقدامی انجام نداده‌اند.

وی بیان کرد: البته سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس به صورت مستقیم اقدام به برخورد با متخلفین در این زمینه کرده است، اما در این مورد از حمایت قانونی و پشتیبانی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برخوردار نبوده و عملاً موفق به انجام اقدام قابل توجهی نشده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری بندرعباس گفت: شهرداری و سازمان‌های وابسته تنها نهادهای رسیدگی به وضع شهر نیستند و دستیابی به شهری که رضایت شهروندان هم در آن جاری باشد، نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها است.

زمردی با بیان اینکه در ارتباط با دستفروشان نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، تأکید کرد: در این زمینه شهرداری بندرعباس از طریق سازمان میادین و ساماندهی مشاغل اقدام به ساماندهی بیش از 900 نفر دستفروش کرده است که اقدام به فروش اقلام خود در قالب دو بازارچه می‌کنند.

وی بیان کرد: البته هنوز تعداد کمی از دستفروشان اقدام به فعالیت غیرمجاز می‌کنند که کار برخورد با آنان نیز از طریق سازمان میادین و مدیریت تخلفات شهرداری بندرعباس انجام می‌شود.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید