خبر فوری

بازگشت قشموندان به جزیره مشروط به ثبت در سامانه کیا شد

مرتضی شیخ‌زاده افزود: قشموندان برای بازگشت به جزیره باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه «کیا» به نشانی « http://qea.qeshm.ir» و دریافت مجوز ورود اقدام کند.

وی ادامه داد:  پس از ثبت نام، اطلاعات فرد در اختیار شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و بسیح قرار می گیرد تا با توجه به مشخصات فرد نسبت به نحوه ورود وی تصمیم‌گیری شود.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: قشموندان پس از بازگشت ملزم به رعایت خود مراقبتی هستند که با در خانه ماندن به مدت یک هفته‌ محقق می‌شود.

وی افزود: این خودمراقبتی به این منظور است که در صورت ابتلای فرد به کرونا بتوان به راحتی جمعیت مشکوک را نیز شناسایی کرد.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: اطلاعات تمام قشموندانی که از جزیره خارج شده‌اند در سازمان منطقه آزاد قشم موجود است و پیامک اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام در سامانه کیا و بازگشت آنان، ارسال می‌شود.

از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری تنفسی تا روز هفتم فروردین ماه یک هزار و ۹۲ نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۱۶۷ نفر به کرونا مبتلا شدند.

همچنین تا کنون ۹۷۸ نفر ترخیص و ۵۶ نفر همچنان بستری و تحت مراقبت هستند. بیشترین آمار ابتلا به کرونا در هرمزگان با ۸۰ نفر به شهرستان بندرعباس اختصاص دارد و در کیش ۳۵، قشم ۱۹، پارسیان و بستک هر کدام ۲، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک یک، خمیر ۲، رودان چهار و میناب ۱۰ نفر  به این بیماری مبتلا هستند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید