خبر فوری

لاشه ۳۰۰ قطعه خرچنگ در سواحل خلیج فارس پیدا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مهر، افشین عسکری ظهر شنبه در نشستی با خبرنگاران بابیان اینکه پیرو انتشار اخباری مبنی بر مرگ و میر آبزیان در سواحل قشم در فضای مجازی بلافاصله فرمانده یگان شهرستان قشم با تشکیل سه تیم مجزا کل سواحل جزیره قشم را مورد پایش قرار دادند. در این بازدید و بررسی‌ها مشخص گردید در ساحل جنوبی در نواری به طول ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه لاشه خرچنگ از گونه شناگر آبی تلف شده‌اند.همچنین یک قطعه لاکپشت سبز نابالغ نیز در میان خرچنگ‌ها دیده شد.

وی ادامه داد: نمونه برداری‌های آب و نمونه لاشه‌ها جهت ارسال به آزمایشگاه انجام گردید. آنچه قابل توجه است این مورد می‌باشد که فقط یک گونه خرچنگ خوراکی تلف شده است. در صورتی که آب به هردلیلی آلوده باشد می‌بایست گونه‌های دیگر آبزیان نیز در میان لاشه‌ها مشاهده می‌گردید در حالی که فقط لاشه خرچنگ مشاهده می‌گردد و هیچ آثاری از دیگر گونه آبزیان و ماهیان مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به موارد مذکور احتمال بیماری در گونه مذکور نیز مطرح شد به همین دلیل نمونه لاشه‌ها جهت بررسی به مرکز استان منتقل گردید. اما سایز لاشه‌ها این احتمال را نیز کمرنگ می‌نماید چونکه در صورت بیماری سایزهای متنوعی از یک گونه از بزرگ تا کوچک می‌بایست جز تلفات باشند در حالی که تمامی لاشه‌ها در یک سایز بالغ و بازار پسند مشاهده شدند.

عسکری اظهارداشت: با توجه به موارد مطروحه احتمال صید خرچنگ‌ها توسط صیادان و تخلیه آن در ساحل به دلایل مختلف از فساد محموله گرفته تا نبود مشتری زیاد می‌باشد.علی ای حال با توجه به نمونه برداری‌های صورت گرفته علت قطعی تلفات خرچنگ‌ها پس از بررسی نمونه‌ها مشخص و اعلام خواهد شد.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید