خبر فوری

عبدالسلام جمالی:رویدر به جد نیازمند پایگاه هلال احمر است

هرمزبان:رئیس شورای اسلامی شهر رویدر در واکنش به درگذشت چهار نفر از شهروندان این بخش بر اثر طغیان رودخانه، بر ایجاد پایگاه هلال احمر در این منطقه تاکید و از عدم توجه مسئولان هلال احمر استان به این خواسته انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عبدالسلام جمالی امشب در نشستی خبری با اشاره به حادثه تلخ و دردناک جان باختن چهار نفر از هموطنانمان در جریان طغیان یکی از رودخانه‌های بخش رویدر طی روزهای گذشته، بر ضرورت احداث پایگاه هلال احمر در این بخش تاکید کرد و گفت: بخش رویدر یکی از مناطق بحرانی و حادثه‌خیز استان بوده که بر روی گسل زلزله واقع شده و هراز چند گاهی شاهد زلزله‌هایی با شدت زیاد در این بخش بوده‌ایم که گاها موجب بروز خسارت‌های جانی و مالی شده است.

وی افزود: شهر رویدر همچنین در معرض خطر ریزش صخره‌های سهمگین و سیلاب‌های خروشان قرار دارد که وجود تشکیلاتی مانند پایگاه هلال احمر به عنوان بازویی توانمند و قوی که بتواند در مواقع ضروری و اضطراری در حوادث غیر مترقبه امدادرسانی کند در این بخش لازم و ضروری است و همچنین وجود 300 نیروی آموزش دیده امداد و نجات نیز می‌تواند به این مهم کمک شایانی کند.

عضو شورای اسلامی شهرستان بندرخمیر تصریح کرد: اگر پایگاه هلال احمر در این بخش استقرار داشت امدادگران پس از 10 دقیقه در محل حادثه اخیر حضور می‌یافتند و احتمال نجات یافتن قربانیان حادثه وجود داشت.

جمالی ادامه داد: متاسفانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به درخواست‌های مکرر شورای اسلامی شهر رویدر فقط با بیان اینکه مجوز نداریم پاسخ داده و حتی به مصوبات سفر استاندار محترم به منطقه و تاکید ایشان بر پیگیری احداث پایگاه هلال احمر در این بخش به عنوان یک منطقه خاص بحرانی و ویژه نیز تاکنون توجهی نشان نداده است.

وی با بیان اینکه هنر مدیران در قانع کردن مسئولان کشوری برای حل مشکلات خارج از بخشنامه‌های معمول و جذب اعتبارات ملی به استان تعریف پیدا می‌کند خاطر‌نشان ساخت: اگر در اثر زلزله و یا بارندگی صخره‌های چند تنی بر روی منازل مسکونی رویدر سقوط کند با توجه به فاصله زیاد پایگاه‌های امدادی با شهر رویدر قطعا یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

جمالی همچنین از مدیر عامل شرکت مخابرات استان خواست تا برای رفع مشکل قطعی‌های پیاپی شبکه‌های تلفن‌های همراه آن‌هم در مواقع بحرانی دستورات ویژه‌ای را صادر کند.

وی یادآور شد: در مواقع طوفانی و بارانی تلفن‌های همراه و تماس‌های راه دور بلافاصله قطع می‌شود و خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/06/29/13940629000767_PhotoL.jpg

نمایی از شهر رویدر در دامنه کوه و در معرض ریزش به هنگام سیل و زمین‌لرزه

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394735

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید