خبر فوری

سه مرکز انتقال خون در هرمزگان فعال شد

به گزارش هرمزبان ، ایمان زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت کاری پایگاه انتقال خون بندرعباس از ۱۶ عصر تا ۲۰ شب، انتقال خون بندرلنگه ۸ صبح تا ۱۳ بعدازظهر  و انتقال خون میناب ۹ صبح تا ۱۲ ظهر است.
وی بیان داشت: همراه داشتن کارت ملی جهت اهدای خون الزامی است.
مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان بااشاره به اینکه اهدای خون بدلیل ویروس کرونا در استان کاهش یافته، اظهارداشت: مراکز انتقال خون قبل از خونگیری از تمامی مراجعه کنندگان معاینه ومشاوره انجام می دهند واگر علایمی از هرگونه بیماری در آن ها مشاهده شود، خونگیری صورت نمی گیرد.
زارعی یادآورشد: داوطلبان اهدای خون بدون هیچ گونه  نگرانی از ابتلا شدن به هر نوع بیماری به پایگاه های انتقال خون مراجعه و مراکز انتقال خون را  در تامین خون بویژه برای بیماران خاص یاری کنند.
وی ادامه داد: به منظور تسهیل در امور داوطلبان اهدا کننده خون، سایت نوبت دهی اینترنتی به آدرس اینترنتی  nobatdehi.ibto.ir  فعال است.
این مسوول اضافه کرد: افرادی که با نوبت اینترنتی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند، با همراه داشتن کد رهگیری بدون نوبت و معطلی پذیرش می‌شوند.
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.
طبق آمارها شمار افراد مبتلا به این ویروس در استان هرمزگان تا ظهر شنبه ۳۰ نفر اعلام شده است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید