خبر فوری

هاشمی تختی: بسیاری از بازاریان هرمزگان نگران آینده کسب و کار و مطالبات بانک‌ها هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی تختی عصر چهارشنبه در تماسی تلفنی با امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کوئید ۱۹ متاثر از ویروس کرونا، در این شرایط خاص، نیازمند تهمیدات ویژه و بخشودگی مالیاتی با هدف کمک به بازار و صنوف هستیم.

وی ادامه داد: تعطیلی بخشی از صنوف و بنگاه‌های اقتصادی نگرانی‌های عدیده‌ای را برای همه به وجود آورده و معتقدیم تبعات تعطیلی‌های متاثر از شیوع کرونا می‌تواند بر روی طراز درآمدی فعالان بازار تاثیر گذاشته و از طرفی آنها را با مشکل در پرداخت مالیات‌ها مواجه کند که باید از الان برای آن چاره ای اندیشید.

 امیدعلی پارسا نیز در پاسخ به پیشنهاد و دغدغه‌های هاشمی تختی، اضافه کرد: چندین فرم و آیتم در راستای کمک به بازار و جلوگیری از مشکلات متصور را می‌توانیم مدنظر داشته باشیم که در همین راستا پیشنهاداتی را با قوای سه‌گانه مطرح خواهیم کرد که امیدواریم نظر نماینده مردم هرمزگان و جامعه صنوف و بازاریان این استان اقتصادی تامین شود.

وی ادامه داد: برخی از مباحث مدنظر، خواستار تصویب قوانین ویژه و مصوبه سران قواست، اما در مباحثی همانند بخشودگی‌های جرائم که در اختیار سازمان امور مالیاتی است، مقرر کرده ایم از تاریخ دهم اسفند جاری تا ۳۰ خرداد سال ۹۹ هر کس که بدهی مالیاتی دارد، در صورت عدم توان پرداخت، شامل جریمه بعدی نشود.

 وی گفت: در همین راستا تصمیم بر این شده است، افرادی که موعد پرداخت جریمه و یا بدهی‌هایشان اسفندماه جاری بوده و بخشودگی شامل آنها شده و عدم توان پرداخت آنرا به خاطر تعطیلی‌های اخیر از دست داده اند نیز بتوانند از خرداد ۹۹ به بعد کماکان از این امتیاز برخوردار باشند.

هاشمی تختی در ادامه این تماس تلفنی اضافه کرد: بیشترین درآمد صنوف هرمزگان در چند ماهه پایانی سال است و در وضعیت کنونی با توجه به تعطیلات اجباری برای جلوگیری از شیوع کرونا و عدم مسافرت گردشگران، درآمد صنوف به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

 نماینده مردم هرمزگان همچنین خواستار اخذ مالیات براساس میزان واقعی درآمد صنوف شد و افزود: اگر به سمت اجرای طرح‌ها و بسته‌های کمکی مالیاتی پیش نرویم، بازار هرمزگان در ماه‌های آینده دچار مشکلات مستقیم از جمله رکود و از دست رفتن فرصت‌های شغلی نیز می‌شود.

انتهای پیام/۳۲۶۴

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید