خبر فوری
درخواست کانون‌های وکلا از دادگستری‌ها؛ برگزاری دادگاه ها به آینده موکول شود

درخواست کانون‌های وکلا از دادگستری‌ها؛ برگزاری دادگاه ها به آینده موکول شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان،  فارس نوشت: برخی از رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری و همچنین رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با مراجع قضایی مکاتباتی را جهت لغو جلسات رسیدگی و تجدید آن و همچنین اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با ویروس کرونا در دادگستری‌ها انجام دادند.

در نامه رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه آمده است: پیرو تماس‌ها و مراجعات مکرر وکلا و کارشناسان دادگستری در استان‌های مختلف به مراکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه و ابراز نگرانی از مراجعه به اماکن عمومی از جمله محاکم دادگستری و نیز با توجه به لزوم کاهش میزان تجمعات و رفت و ‌آمدها در این اماکن و اینکه کادر قضایی و اداری مجتمع‌ها، نیروهای انتظامی و سربازان حفاظت مجتمع‌ها و دادسراها به عنوان سرمایه‌های انسانی، حفظ سلامت‌شان و اربابان رجوع امری اجتناب‌ناپذیر است به نظر می‌رسد اندیشیدن تدبیری به منظور حمایت هر چه بیشتر ضروری است.

در این نامه آمده است: در این روزها بعضاً اصحاب دعوا که ناگزیر به حضور در دادگاه‌ها به سبب اوقات رسیدگی هستند از ترس ابتلا به کرونا ویروس در اوقات رسیدگی حاضر نمی‌شوند و فرآیند دادرسی را در برخی موارد با مشکل مواجه می‌سازند.

در این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است: در صورت صلاحدید تا برطرف شدن این مشکل عدم حضور اصحاب دعوا، وکلا و کارشناسان از جهات عذر موجه محسوب شده و اوقات رسیدگی و اخطاریه‌های پیش‌رو اعم از اخطارهای مقید به مهلت یا اخطارهای عام به جز در موارد ضروری که قابل تأخیر و تعویق نیستند تا پایان بحران (یا تا پایان سال) الغا شده و اثر آنها سلب و پس از رفع عذر و کنترل بحران فرایند رسیدگی از سر گرفته شود.

در این میان کانون وکلای دادگستری خراسان، کانون وکلای دادگستری استان البرز، کانون وکلای دادگستری مرکز، کانون وکلای دادگستری استان کرمان و اصفهان هریک به صورت جداگانه از جمله مراکزی هستند که با ارسال نامه‌هایی خواهان رسیدگی به این موضوع هستند و درخواست دارند به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی در صورت صلاحدید تدبیری اتخاذ شود که جلسات رسیدگی و امور اداری در نقاط پرتراکم، مجتمع‌های قضایی و مراکز انتظامی فعلا ملغی و به آینده موکول شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید