خبر فوری

کاندیدای پیروز: اطرافیان ما توقع ویژه خواری ندارند

ایسنا نوشت: حسین رئیسی،منتخب مردم شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد روز گذشته(چهارم اسفندماه) در مسجد جامع امام خمینی(ره)میناب ضمن شکرگزاری از این اعتماد مردمی و انتخاب وی بعنوان خادم آنها، گفت: خداوند را شکرگزاریم که زیر سایه نظام اسلامی آزادانه و با فکر و نظر آزاد خود برای کشورمان تصمیم می گیریم و ارکان خود را انتخاب می کنیم.

فرماندار اسبق میناب عوامل پیروزی انقلاب را متعدد دانست و افزود: ایمان به خدا، رهبری حکیمانه امام راحل و وحدت کلمه از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی در بیان شخصیت امام خمینی(ره)،گفت: تمام ناظران سیاسی و اجتماعی در زکاوت، تیزهوشی و درک بسیار قوی امام اذعان دارند که وی یکی از باهوش  ترین رهبران دنیا در عین اجتهاد بود.

رئیسی، ادامه داد: امام راحل توانست کشوری را که رنگین کمانی از مذاهب، اقوام و ادیان مختلف است به لطف خداوند یکی از منسجم ترین کشورهای دنیا قرار دهد.

منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی حرف مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی را “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” عنوان کرد و افزود: بارها و بارها در طول دوران های مختلف رهنمودهای رهبری بی نظیر در کشور کارگشا بوده و پیروی از ولایت در زمان حال نیز می تواند نجات بخش باشد.

فرماندار اسبق میناب، گفت: مردم شرق هرمزگان در این نمایش بزرگ سیاسی دوم اسفندماه با مشارکت خود حماسه ای بزرگ آفریدند.

وی با بیان اینکه اینبار مردم نجیب و عزیز بطور هوشمندانه و آگاهانه با جریان انقلابی همراهی کردند، افزود: راه برون رفت از مشکلات فعلی نیز در همراهی جریان انقلابی رقم خواهد خورد.

رئیسی، نگاه مجلس یازدهم به مسائل را نگاهی انقلابی عنوان کرد و گفت: در شرق هرمزگان پتانسیل ها و استعداد های فراوانی برای رشد و شکوفایی منطقه وجود دارد.

منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم، یادآور شد: این منطقه استراتژیک مدنظر نظام است و شخص مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران پیشقدم بوده اند.

وی، شهرستان جاسک را گنجی پنهان در مکران دانست و اظهار کرد: سیریک کلکسیونی از استعدادها در بخش های مختلف است.

رئیسی با بیان اینکه میناب در گذشته ای نه چندان دور تامین کننده نیازهای غذایی کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده، یادآور شد: بنادر میناب که محل تجارت و صادرات بوده اکنون فعالیت آن به حداقل رسیده در صورتی که باید قدر داشته ها و ظرفیت های موجود خود را بدانیم.

منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم، بیان کرد: شهرستان بشاگرد در بحث معادن بی نظیر است که بخش کمی از آن شناسایی شده و در برخی از محصولات نظیر سیر نیز می تواند به بِرندی جهانی تبدیل شود.

وی، ادامه داد: شهرستان رودان در بخش کشاورزی و مرکبات می تواند زبانزد جهانیان شود در صورتی که گاهاً می شنویم متاسفانه لیموی رودان با بِرند جهرم به فروش می رسد.

رئیسی با ابراز تاسف از وضع موجود کشاورزان هرمزگانی، بیان کرد: کشاورزان ما در جای جای شرق هرمزگان محصولاتی با کیفیت تولید می کنند اما در زمینه فروش همیشه با نگرانی هایی همراه هستند.

فرماندار اسبق میناب، گفت: ستاد مدیریت بحران باید گام به گام وقتی که هنوز بحران و مشکلی بوجود نیامده مسائل را پیش بینی کند و در صدد رفع آن برآید.

وی، بیان کرد: مصمم هستیم با لطف خداوند و توکل الهی و با اخذ مشورت از صاحبان دانش و تجربه با تشکیل کارگروه های تخصصی در هر بخش و زمینه از همگان در پیشبرد منطقه استفاده نمائیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید امتیازات ویژه ای به مرزنشینان داده شود، افزود: فرصت ایجاد شده در خصوص بازارچه های مرزی باید با جدیت دنبال و تقویت شود.

منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم، گفت: زمان رقابت ها تمام شده هرچند که همان دوران نیز برای ما رفاقت بوده اما راه درست این بود که قوائد آن را بدرستی رعایت می کردیم.

وی، ادامه داد: انتظار ما این بود که در روزهای رقابت مرزهای اجتماعی و عرفی را رعایت می کردیم تا رفاقت بیشتری حاصل شود.

رئیسی با قدردانی از حضور حداکثری مردم و مشارکت در انتخابات و رای دادن به کاندیداهای مورد نظر و حضور رقبای نجیبی که این صحنه با وجود این عزیزان گرم نگه داشته شده بود، گفت: شما در یک حماسه بزرگ به وظیفه خود بخوبی عمل کردید.

فرماندار اسبق میناب، بیان کرد: با رقبای انتخاباتی خود رفیق بوده، هستیم و خواهیم بود و مظمئناً برای پیشرفت منطقه به فکر و حمایت همگان نیازمندیم.

رئیسی، گفت: خیلی از بخش های جامعه را از ما ترساندند ولی آغوش ما برای محبت کردن به همه گرایش ها و طیف ها باز است.

وی با بیان اینکه اطرافیان ما به هیچ عنوان توقع ویژه خواری ندارند، تاکید کرد: هدف اولیه ما حل مشکلات عمومی جامعه است و به هیچ وجه مردم را دسته بندی نخواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه خادم مردم هستم و به این خدمتگزاری مفتخرم، بیان کرد: رشد در زمینه های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشاورزی، تجارت، اشتغال و ورزش و جوانان نیازمند هم افزایی همگانی دارد.

منتخب مردم شرق هرمزگان در مجلس یازدهم، وجود علمای بزرگ شیعه و سنی در منطقه، جامعه دانشگاهی و فرهنگی فرهیخته، نیروهای جوان و پر استعداد و پرشور و پیشکسوتان با تجربه را نعمتی بزرگ برای پیشرفت منطقه دانست و عنوان کرد: حجت الاسلام عباسی، حجت الاسلام ذوالقدر و میرخلیلی در چند دوره، دکتر معلمی پور و آقای هاشمی با تلاش های خود در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی توانستند در پیشرفت منطقه تلاش کنند.

وی، با نهی محیط نفرت و ایجاد فضای وحدت در جامعه تاکید کرد و گفت: بزودی با دیگر نامزدهای انتخاباتی شرق هرمزگان نشستی خواهیم گرفت و از دیدگاه ها و برنامه های آنان استفاده خواهیم کرد.

رئیسی، حفظ کرامت و حرمت مردم را لازم دانست و گفت: مردم نباید برای دیدن فرمانداران و روسای ادارات معطل شوند.

وی، ادامه داد: منصب هایی که بصورت امانت بدست مسئولان داده شده از برکت خون شهدا و خود مردم است و باید قدردان آن باشند.

فرماندار اسبق میناب بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در خصوص شیوع بیماری کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: مسئولانی که در زمینه تهیه مایحتاج بهداشتی مردم وظیفه دارند باید بخوبی عمل کنند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید