خبر فوری

نتایج انتخابات هرمزگان ازسوی ستاد انتخابات کشور اعلام می شود

سعید ناجی روز شنبه با قدرانی از حضور حماسی مردم هرمزگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مردم هرمزگان با مشارکت بیش از ۶۰۰هزار نفری حدود ۵۲درصد از واجدان شرایط شرکت کردند.

برخی سایت ها وشبکه های اجتماعی در هرمزگان شایعه کرده بودند که با توجه به حد نصاب نرسیدن آرای منتخبان مردم استان دراین دوره از انتخابات احتمال کشیده شدن رای گیری به دور دوم داده بودند.

درحال حاضر آرای منتخبان مردم در شرق، غرب و مرکز هرمزگان مشخص شده و ستاد انتخابات استان منتظر تایید نهایی هیات نظارت است.

استاندار هرمزگان هم در آخرین ساعت رای گیری جمعه شب اعلام کرد: تا ساعت ۲۳  افزون بر ۶۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط رأی دادن استان در پای صندوق های رأی حاضر شدند.

فریدون همتی اظهار داشت: در این دوره یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۴ نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای بودند.

این افراد شامل ۵۹۴ هزار و۱۷۲ نفر مرد و ۵۷۹ هزار و ۹۹۲ نفر زن است که ازاین تعداد ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر از کسانی که پای صندوق های رای حاضر می شوند، رای اولی بودند.

استاندار هرمزگان گفت: در این دوره از رأی اولی ها تا ۵۰۰نفر ازکهنسالان ۹۵ ساله نیز در پای صندوق های رأی حاضر شدند و همگان وفاداری خود را به آرمان های نظام جمهوری اسلامی ثابت کردند.

همتی با تاکید بر اینکه باید قدردان حضور باشکوه مردم باشیم، تصریح کرد: حضور گسترده مردم مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی زد و تصویری از انسجام و وحدت ملی را به نمایش گذاشت.

۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید