خبر فوری

آخوندی: سهام کیش ایر در بورس واگذار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، دکتر آخوندی از واگذاری سهام کیش ایر در بورس خبر داد گفت: در راستای اجرای سیاست های اصل ۴۴ ، سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر اساس استاندارد ها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.
آخوندی افزود: حرکت به سمت کاهش پروازهای چارتری و تلاش برای سود دهی کیش ایر آغاز شده و گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.
وی ادامه داد: در طول هشت ماه گذشته ظرفیت مسافری و ناوگان کیش ایر توسعه و رشد دو برابری داشته و یک فروند ایرباس A۳۲۱، یک فوکر F۱۰۰ و دو فروند بوئینگ MD که زمین گیر بودند به ناوگان فعال این شرکت بازگشته است.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود : این روند بر درآمد زایی کیش ایر اثر مطلوبی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه صنعت هوایی دچار پیری شده است باید دانش، تخصص، تجربه و پشت کار در کالبد مدیریتی این صنعت تزریق شود.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: صنعت هوایی در اکثر دنیا یا در ابتدا پول ساز نبوده و یا نمونه ها و الگوهای موفق آنها را می‌بینیم که معیار ها و المان های اقتصادی صحیح در آنها اعمال شده است.
وی گفت: در منطقه آزاد کیش، مراتب و ارتباطات گردشگری و جذب توریست و توسعه گردشگری دخیل هستند تا ایرلاین ها رسالت و سیاست خود را بر اساس آن طراحی کنند.
وی بر اهمیت جذب توریسم و توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: در کلیه پروازهای انتظار سوددهی وجود ندارند و در مجموع میانگین عملکرد یک ایرلاین است که می توان آن را به سوددهی عملیاتی رساند.
آخوندی تصریح کرد : بر اساس حرکت به اصل ۴۴ قانون اساسی اقدامات و مقدمات لازم در خصوص اصلاح ساختار مالی و عرضه ۱۰ درصد از سهام کیش ایر از طریق بازار سرمایه و هماهنگی با سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.
وی گفت: همانگونه که بارها مدیرعامل محترم و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرده اند، شفافیت و افزایش بهره وری از بزرگترین محورهای فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که این فرآیند از مسیر بازار سرمایه تحقق می‌یابد و با عرضه سهام کیش ایر در بورس عملیاتی میشود.
وی تاکید کرد : با ورود کیش ایر به بورس نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش ایر آغاز شده است
وی در پایان با تاکید بر اقدامات مهم و مثبت انجام شده در هواپیمایی کیش ایر ضمن حمایت خود و سازمان از تیم مدیریتی این شرکت عنوان کرد : سازمان منطقه آزاد کیش با نگاه و مداخله گردی در عرصه و صنعت توریسم و گردشگری  به دنبال خدمات رسانی و ارائه سرویس شایسته به گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی است تا بتواند با ارتقا و کنترل کیفی کیش ایر در آینده نزدیک شاهد بازگشت این شرکت به روزهای اوج صنعت هوایی و پرواز درخشان آن بر فراز کیش و سراسر کشور باشیم.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید