خبر فوری

ناصرحیدری پوری: نوسانات قیمت محصولات کشاورزی در هرمزگان رصد می‌شود

هرمزبان:رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از تدابیر ویژه برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این سازمان بطور روزانه، هفتگی و ماهانه قیمت انواع محصولات کشاورزی را رصد و وضعیت قیمت‌ها را با سایر استان‌ها بررسی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ناصری حیدری پوری عصر امروز طی نشستی خبری اظهار داشت: هرمزگان، استان مستعدی در زمینه تولیدات کشاورزی بوده که با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه کشاورزی و اقتصاد استان بود.

وی با اشاره به ظرفیت باغات، پرورش مرغ و ماکیان، پرورش دام سبک، و پرورش آبزیان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی اصولی و تامین اعتبارات لازم می‌توان با جدیت در راستای ارتقاء تولیدات بخش کشاورزی بیش از پیش گام برداشت.

حیدری‌پوری گفت: قیمت محصولات از مهم‌ترین مسائلی است که سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بر آن حساسیت ویژه‌ای دارد  و از طرق مختلف در پی تثبیت این موضوع است زیرا ثبات بازار محصولات کشاورزی از جمله موضوعاتی است که همواره مردم خواستار آن هستند.

وی با بیان اینکه برای ثبات بازار نیازمند هماهنگی بین اصناف، تولید‌کنندگان و بخش دولتی هستیم، تصریح کرد: برای ایجاد ثبات در بازار و کنترل نوسانات قیمت باید همدلی ویژه‌ای بین این بخش‌ها ایجاد شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تا زمانی که محصول به صورت خام صادر می‌شود مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی حل نخواهد شد و باید با برنامه‌ریزی مناسب بستری برای فراوری محصولات کشاورزی با هدف ایجاد ارزش افزوده فراهم شود.

حیدری‌پوری گفت: در دولت تدبیر و امید با اجرای سیاست‌های کنترل قیمت‌ها در بخش کشاورزی کم‌ترین نوسانات قیمت را شاهد بوده‌ایم

وی افزود: به جزء حبوبات و گوشت مرغ، در 9 گروه غذایی دیگر از جمله گوشت قرمز، تخم مرغ، لبنیات، چای، قند، شکر، روغن نباتی، برنج و میوه‌ها و سبزی‌های تازه تغییر چندانی مشاهده نمی‌شود.

حیدری‌پوری یادآور شد: امروزه اکثر کشورهای دنیا محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند که در هرمزگان این پتانسیل وجود دارد که محصولات زراعی، باغی و دامی خود را درقالب بورس ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه صادرکنندگان باید دارای بازاریابی خوبی باشند، بیان داشت:برای اینکه بتوانم محصولات خود را برای عرضه در بورس و صادرات ارائه کنیم باید شرایط نگهداری و انبارها را با ایجاد سردخانه‌های پیشرفته مهیا کنیم.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس
(لینک)
کد خبر: 394727

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید