خبر فوری

جشنواره سفیر صیاد ساحل خلیج‌فارس به کار خود پایان داد + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نق از ایسنا، شهردار بوموسی در خصوص برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایسنا، گفت: شرکت‌کنندگان این جشنواره از شهرهای هرمزگان در رشته‌های تور و گرگور بافی، غواصی، صیادی، عکاسی، خاطره‌نویسی و آشپزی غذاهای دریایی، از ۲۴ بهمن‌ماه به مدت دو روز رقابت کردند.

ادریس قریشی بیان کرد: صیادان از افراد سختکوش جامعه هستند که برای کسب روزی حلال تلاش فراوان می کنند و جشنواره سفیر صیاد خلیج فارس با هدف معرفی هرچه بیشتر قشر صیاد و همچنین ظرفیت های صیادی و گردشگری جزیره ابوموسی با حضور برخی از هنرمندان و صیادان در این جزیره برگزار شد.

وی با اشاره به پتانسیل دریا در توسعه و اقتصاد کشورمان افزود: این جشنواره می تواند نقش بسزائی در اقتصاد دریا محور در این شهرستان داشته باشد.

قریشی با بیان اینکه به‌دنبال ثبت روز ملی صیاد به نام بوموسی در تقویم کشور هستیم، افزود: این جشنواره فرهنگی، هنری هر سال در جزیره بوموسی برگزار خواهد شد.

شهردار بوموسی افزود: جشنواره سفیر صیاد با هدف حفظ و زنده نگه‌داشتن آیین‌های بومی صید و صیادی، حفظ زیست‌بوم دریا و حمایت از حقوق صیادان برگزارشده است.

وی بیان کرد: تندیس جشنواره نیز که برگرفته از پرنده حواصیل یا مرغ ماهی‌خوار است به غلام فینی قشمی، قدیمی‌ترین صیاد جزیره بوموسی اهدا شد.

قریشی در خصوص نفرات برتر این جشنواره، خاطرنشان کرد: (گرگوربافی-عبداللطیف باشی)، (توربافی-غلامرضا محمودزاده)،(عکس-امیرحسین خورگویی)،(مهرزاد محمدی پور- مسلم گورانی)، (خاطره-لیلی پایبست، مصطفی رنجبر و عقیل جاسمیان) برخی از نفرات برتر این جشنواره را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید