خبر فوری

واکنش شهرداری بندرعباس به اظهارات رئیس انجمن طراحان مد و لباس هرمزگان

مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس به اظهارات رئیس انجمن طراحان مد و لباس هرمزگان در نشستی خبری هفته جاری مبنی بر عدم همکاری این مرکز در برگزاری رویداد هودکس واکنش نشان داد.

در بیانیه  مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس آمده است:
“در پاسخ به اظهارات خانم آزاده آریانا رئیس محترم انجمن طراحان مدولباس استان هرمدگان، اعلام می دارد، ادعای رعایت نکردن حق مالکیت معنوی رویداد هودکس ٢٠٢٠و مصادره آن از سوی این مرکز نه تنها ادعای نسنجیده و خلاق واقع است بلکه مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهداری بندرعباس در راستای رسالت خود در حفظ، پاسداشت و گسترش صنایع دستی و آیین های سنتی موضوع پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هررویداد، فعالیت و برنامه فرهنگی مرتبط با این حوزه را پوشش می دهد.

در خصوص هودکس٢٠٢٠نیز این مرکز با افتخار با نشر عکس هایی از رویداد باشکوه یادشده در شبکه های اجتماعی و تارنمای خودبدون درج هیچگونه نشانی از شهرداری، سازمان ها و مراکز وابسته، نسبت به بازتاب این رویداد فرخنده، اقدام کرد؛ مصاف اینکه شماری از تابلوهای تبلیغاتی شهرداری نیز برای اطلاع رسانی، به این امر اختصاص یافت.

برگزاری همزمان ایونت هودکس ٢٠٢٠ وابسته به انجمن محترم و خلاق طراحان لباس هرمزگان و جشنواره خیریه إذا و صنایع دستی ساحل خلیج فارس در هتل هما و تجمیع ناخواسته و غیر عمد عکس های این دو رویداد فرهنگی با یکدیگر در شبکه های اجتماعی، باعث یروز سوءتفاهم و رنجش خاطر اعضای محترم انجمن طراحان لباس هرمزگان شد که بابت این موضوع از یکایک عزیزان این انجمن پوزش می طلبیم.

این مرکز، با قدردانی از تلاش های دستگاه های اجرایی، کارآفرینان، هنرمندان، سازمان های مردم نهاد، دانشگاهیان و أصحاب حرف و مشاغل در معرفی هرچه بیشتر صنایع فاخردستی و آیین های ماندگار سنتی بندرعباس نه تنها از حق پیگیری حقوقی و قضایی در خصوص ادعاهای یادشده، صرف نظر می کند که همانندگذشته، حمایت و پشتیبانی همه جانبه خودرا از برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری با محور صنایع دستی و آیین های سنتی وظیفه می داند.”

منبع: ایسنا

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید