خبر فوری

علی رئوفی: وجود استاندار قوی منوط به وجود نمایندگان و مدیران قوی است/مدیران استان پشتکار استاندار هرمزگان را الگوی خود در پیگیری کارها قرار دهند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با گرامیداشت  یوم الله 13 آبان ماه، بیان داشت: امیدواریم همه دانش آموزان ، دانشجویان و همه فراگیران علم پیرو ولایت و خط رهبری باشند.

وی در ادامه به موضوع مهم  اشتغال و بیکاری اشاره کرد و افزود: بحث اشتغال و بیکاری همواره یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی هر جامعه ای به شمار می رود  و یکی از دغدغه های همه دولت ها به ویژه دولت تدبیر و امید موضوع مهم اشتغال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد : با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت و نیروی آماده به کار در جامعه مبحث اشتغال به یکی از موضوعات چالشی  و مهم در جامعه تبدیل شده است که با اتخاذ تدابیر مناسب باید در پی حل این معضل مهم  و اساسی حرکت کرد.

رئوفی با اشارهب به عوامل  افزایش بیکاری، اضافه کرد: افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی استان، مهاجری پذیری هرمزگان  و افزایش نیروی  آماده به کار از عوامل افزایش  نرخ بیکاری هستند.

وی گفت: در استان هرمزگان تلاش شده در مسیر کاهش نرخ بیکاری حرکت شود که در این مسیر با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده ایم  که افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی و افزایش پرداخت  تسهیلات  حوزه اشتغال ، افزایش بکارگیری افراد در کاریابی های استان و جذب نیرو در دستگاههای اجرایی موید این امر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: کاهش نرخ اشتغال استان هرمزگان تاکنون به حد مطلوب نرسیده است  که  مدیران استان تلاش کنند این نرخ مهم به حد مطلوب در استان برسد تا  دغدغه بسیاری از خانواده ها در حوزه اشتغال مرتفع شود.

رئوفی ادامه داد: ایجاد خانه صنایع دستی  در روستاهای استان از دیگر اقدمات شورای اشتغال  استان برای حمایت از اشتغال های خرد در استان است که توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در حال  پیگیری است.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان در ادامه خطاب به مدیران دستگاههایی اجرایی استان، عنوان کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی  خرید های جاری و ضروری خود را از تولیدات داخلی انجام دهید و از خرید های خارجی  در راستای حمایت  از تولید کننده ایرانی جداً خودداری کنید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: صنایع استان می توانند نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری هرمزگان ایفاء کنند  و این صنایع باید  اولویت های بکارگیری نیرو را به نیروهای بومی و ماندگار استان اختصاص دهند و در خصوص  چگونگی جذب نیر اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: در وضعیت رکود در جامعه باید به سمت اطلاع رسانی ، ایجاد فضای مناسب کسب و کار و  هماهنگی مناسب بین بخش های خصوصی و دولتی برای ایجاد اشتغال پایدار حرکت کرد.

رئوفی در ادامه به طرح وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  برای ایجاد اشتغال و کار آفرینی اشاره کرد و در این رابطه افزود:  این وزارتخانه  با اجرای طرح تکاپو  در پی ایجاد اشتغال پایدار  در برش های استانی  از طریق  حمایت و فعال نمودن بنگاه های اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان درادامه با انتقاد از عدم تعیین تکلیف مصوبه راه اندازی بازارچه های مستقیم عرضه کالاهای مشاغل خانگی در سطح استان  خاطر نشان کرد: اگر دستگاه های اجرایی استان در اجرایی مصوبات شورای اشتغال استان با یکدیگر مشکل و ناهماهنگی  دارند از طریق استانداری به رفع این ناهماهنگی ها اقدام کنند.

وی گفت: مدیران مربوطه نسبت به راه اندازی  بازاچه های مستقیم عرضه کالا مشاغل خانگی سرعت عمل به خرج دهند و اگر مشکلی هست استانداری حتی در ایام تعطیلی برای  رفع این ناهماهنگی ها بین دستگاههای اجرایی  و تحقق مصوبات شورای اشتغال استان آمادگی دارد.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت : بر اساس مصوبات شورای اشتغال  قرار بود از چهار بازارچه مصوب تا قبل  از هفته دولت دو بازارچه  عرضه مستقیم کالاهای مشاغل خانگی در استان راه اندازی شود  که تاکنون هیچ کدام از این بازارچه ها راه اندازی نشده  است و متولیان امر تازه به فکر برگزاری جلسات رفع ناهماهنگی ها هستند.

رئوفی ادامه داد: شورای اشتغال  استان جایگاه قانونی دارد و مصوبات آن نیز برای مدیران عضو  الزام اجرایی دارند و حضور مدیران دستگاه هایی اجرایی عضو الزامی است و اگر نماینده مدیری به جای وی در جلسات کارگروه تخصصی اشتغال شرکت می کند حضور نماینده مدیران در جلسات باید همراه با اختیارات تام ،اطلاعات کافی و آمادگی کامل باشد.

معاون هماهنگی  امور اقتصادی و توسعه منابع  استانداری هرمزگان  در ادامه خاطر نشان کرد: راه برون رفت از مشکلات حوزه اشتغال حمایت از بخش خصوصی و کار آفرینان است و باید مدیران دستگاه های اجرایی استان بخش خصوصی و کارآفرینان استان را در موضوع مهم ایجاد اشتغال یاری کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن هفته کار آفرینی جشنواره کار آفرینی و همچنین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر هرمزگان برگزار خواهد شد.

رئوفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ماهه ایی پایانی دور اول فعالیت دولت دکتر روحانی، بیان داشت: قطعا ً ماه های پایانی فعالیت دولت ها در دور اول برای استانداران و مدیران چالش بر انگیز است زیرا هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و هم مردم از مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی مطالباتی دارند که در انتظار تحقق آن هستند که باید دستگاههای اجرایی در تحقق مطالبات مردم  کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند.

رئوفی گفت: وجود استاندار قوی و موفق منوط به وجود نمایندگان قوی و مدیران قوی در همراهی و یاری استاندار در پیگیری و رفع مشکلات مردم استان است و یک دست در پیشبرد امور صدا ندارد.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت : همگان با گذشت سه سال از فعالیت دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان  با رویه کاری ایشان آشنایی دارند و ایشان فردی متدین ، متعهد ،متخلق به اخلاق اسلامی  و معتدل در گرایش های سیاسی هستند و در طی سه سال حضور ایشان در استان این امر اثبات شده  و از ابتدای حضور دکتر جادری در کسوت استانداری هرمزگان  تاکنون هیچ گونه تندروی  از سوی ایشان در استان مشاهده نشده است.

رئوفی تصریح کرد: شخصیتی چون استاندار که خود را پیرو خط و مشی مولا امیرالمومنین علی (ع)  می دانند هم باید جاذبه داشته باشد و هم دافعه و اگر ما بخواهیم طوری کار کنیم که همه از ما در جامعه راضی باشند امکان پذیر نیست و راضی نگه داشتن همه بیانگر وجود مشکل در خود فرد است و هیچ یک از ما نمی توانیم همه را از خود راضی نگه داریم.

وی در همین رابطه افزود: هستند کسانی که وقتی فردی در جایگاه قانونی قرار می گیرد از فرد مطالبه کار غیر قانونی را کنند که با عدم انجام خواسته نارضایتی به وجود می آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد : استانداری هرمزگان  در خدمت مدیران دستگاه های اجرایی استان برای رفع ناهماهنگی ها بین دستگاههاست و استانداری تمام وقت در اختیار مدیران استان و انتظار آن است که مدیران نیز همچون استاندار پر انرژی ، با پشتکار و تمام وقت در خدمت به مردم و آبادانی استان گام بردارند و همت و پشتکار استاندار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید