خبر فوری

لوله‌های عطیم‌الجثه در مجاورت بلوار شهید رجایی بندرعباس برای چیست؟

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، پروژه بزرگی با لوله‌های عظیم‌الجثه در شمال بلوار شهید رجایی با انبوهی از خودروهای سنگین و بیل‌های مکانیکی در حال اجراست که خیلی از شهروندان می‌پرسند این پروژه چیست؟

 علاءالدین امیریان‌نژاد معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: این پروژه خط انتقال ۳۳ کیلومتری آب از آبشیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس در غرب بندرعباس به مخازن داماهی در شرق این شهر است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر فاز اول آبشیرین‌کن بندرعباس به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در مدار تولید قرار گرفته که صرف تامین آب شرب شهرستان خمیر می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان خاطرنشان کرد: با تکمیل تدریجی دیگر فازهای آبشیرین‌کن بندرعباس می‌بایست خط لوله ویژه‌ای برای انتقال آب تولیدی به مخازن اصلی توزیع آب بندرعباس در منطقه داماهی ایجاد می‌شد که این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اهتمامی ویژه در حال اجراست.

امیریان‌نژاد اضافه کرد: این خط لوله متناسب با نیاز بلند مدت بندرعباس طراحی و در حال اجراست و می‌تواند روزانه تا ۱۵۰ هزارمترمکعب آب شیرین را منتقل کند.

وی با بیان اهمیت رفع تنش آبی از بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های اقتصادی کشور و روند رو به توسعه این شهر، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی هیچ‌گاه پروژه‌های بخش آب و فاصلاب در شهرهای مختلف هرمزگان متوقف نشده است و کار و تلاش با جدیت در عرصه‌های گوناگون جریان دارد.

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان ادامه داد: با اجرای این خط لوله که در سراسر طول شمالی شهر بندرعباس قرار گرفته، عملا تا سال ۱۴۲۰ و فراتر از آن مشکلی در زمینه انتقال آب به مخازن اصلی شهر نخواهیم داشت.

اجرای پروژه در سه فاز صنعتی، بیابانی و شهری بندرعباس

محمد قاسمی مجری طرح خط لوله ۳۳ کیلومتری انتقال آب از آبشیرین‌کن بندرعباس به مخازن داماهی اظهار داشت: این طرح در حال حاضر مراحل میانی کار را طی می‌کند و در سه فاز صنعتی، بیابانی و شهری با قطر لوله ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ میلی‌متر در حال اجراست و برای انجام پروژه ۲۸۰ نفر نیروی فنی، ۲۸ بیل مکانیکی و ۱۳ جرثقیل مشغول بکار هستند.

وی عنوان کرد: نوع لوله در نظرگرفته شده برای این پروژه ۳ جداره‌ای پلی آمین با پوشش PE است که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه دوام بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/ ۳۲۶۴

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید