خبر فوری

تولید کک اسفنجی شرکت پالایش بندرعباس تحولی بزرگ در صنایع کشور است

بر اساس این تفاهم‌نامه که بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) به نمایندگی از وزارت صمت امضا شد، برای نخستین بار در کشور واحد تولید کک در ۲ پالایشگاه نفت بندرعباس و امام خمینی (ره) شازند ساخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اجرای این طرح سرمایه‌گذاری در شرکت پالایش نفت بندرعباس را از دستاوردهای مهم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودین امسال در هرمزگان ذکر کرد.

ایرج حیدری عصردوشنبه در نشستی در اهمیت امضای این تفاهم‌نامه و سرمایه‌گذاری در شرکت نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح مهم سرمایه‌گذاری تولید کک اسفنجی و سوزنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس با پیگیری‌های استاندار استان هرمزگان، شاهد تحولی بزرگی در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولاد و آلومینیوم کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح سرمایه‌گذاری در شرکت پالایش نفت بندرعباس باعث رونق تولید، افزایش اشتغال، خودکفایی و ارزش افزوده برای کشور می‌شود.

به گفته معاون استانداری هرمزگان، با اجرای این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری به میزان یک میلیارد دلار برای تولید کک اسفنجی و سوزنی بین وزارت نفت و صمت در شرکت پالایش نفت بندرعباس دیگر نیازی به واردات این محصول از خارج نیست و این مهم در جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

حیدری اضافه کرد: کک اسفنجی و سوزنی از محصولات پرکاربرد در صنایع فولاد و آلومنیوم کشور است که آمریکا در ماه‌های اخیر فروش آن را به ایران تحریم کرده بود.

وی هم‌چنین بیان داشت: این طرح علاوه بر افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی باعث رونق واحدهای جنبی و پایین دستی نیز می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش تولید ملی که از منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید است، خواهد داشت.

کک سوزنی از محصولاتی است که در ماه‌های اخیر از سوی آمریکا تحریم شده است. کک‌سوزنی شکلی خاص از کک نفتی است که با فناوری‌ پیچیده‌ای تولید می‌شود؛ بخش اعظم کک تاخیری تولیدی به صورت قطعات سخت، متخلخل و با شکل‌های نامنظم است که به دلیل شباهت به اسفنج سیاه به کک اسفنجی شهرت دارد.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید