خبر فوری

شهردار بندرعباس: اتحاد و وحدت مهمترین پیام مردم ایران در 13 آبان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با گرامیداشت یوم الله 13 آبان اظهار کرد: مهمترین پیام دانش‌آموزان و مردم ولایی ایران به دشمنان ایران اسلامی در یوم الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی، پیام اتحاد و وحدت بود.

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه 13 آبان یادآور مبارزه با استکبار جهانی و به عنوان فرصتی برای توسعه گفتمان، اندیشه‌ها و هویت انقلاب اسلامی ایران است، افزود: مبنای اصلی مبارزه با استکبار جهانی نشات گرفته از قیام سرخ عاشوراست و در این مسیر باید راه آزاد اندیشی و آزادی‌خواهی واقعی را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، گفت: همه رویدادهای این روز تاریخی بزرگ پیام‌ها و درس‌هایی را برای نسل حاضر و نسل‌های آینده دارد، که تقویت روحیه خود باوری، اعتماد به نفس و ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان از مهمترین درس‌های این وقایع می باشد.

شهردار بندرعباس ادامه داد: تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، که این رویدادها از یک سو نشان دهنده طمع ورزی مستکبران و وابستگی رژیم طاغوت به استکبارجهانی و از سوی دیگر نماد ایستادگی، ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی است.

امینی زاده با بیان اینکه یوم الله 13 آبان ماه روز تقابل انسانیت و آزادگی در برابر خصلت‌های ذاتی مستکبران و استعمارگران است، گفت: مستکبران و استعمارگران در اندیشه سیاه خود ظلم و بی‌عدالتی را لباس رنگین پوشانیده‌اند تا ذهن مردم جهان را فریب دهند و دریغا که آزاد اندیشان و آزادی‌خواهان واقعی به این حیله‌ها فریب نخواهند خورد.

شهردار بندرعباس در ادامه گفت: 13 آبان‌ماه نشانی از بصیرت، ولایت‌مداری و روحیه انقلابی مردمی است که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بر سر اصول و اعتقاد خود ایستاده‌اند و بارها این موضوع را به منصه ظهور رسانده‌اند.

امینی زاده در پایان تأکید کرد: نوجوانان و جوانان عزیز با حضور گسترده در مراسم روز دانش آموز انشاءالله حول محور اقدام و عمل حرکت خواهند کرد و حماسه جدیدی در تاریخ خلق خواهند کرد.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید