خبر فوری

هشت کاندیدای موتلفه برای انتخابات 96 / برگزاری مجمع عمومی رهپویان و جبهه پیروان و یکتا/ «میثاق‌نامه» اصولگرایان مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، هفته گذشته خبرهای مختلف و متنوعی درباره فعالیت اصولگرایان و برنامه‌ها و همایش‌ و کاندیداهای احتمالی آنها از سوی حوزه احزاب فارس منتشر شد. 

همچنین 13 آبان و تلاش دولت برای لاپوشانی فساد گسترده در صندوق فرهنگیان از دیگر مووضعاتی بود که بازتاب‌‌ها و اظهارنظرهای بسیاری در بین فعالان سیاسی به ‌دنبال داشت.

مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در ادامه می‌آید:

حضور شمخانی در جلسه شورای مرکزی جامعه مدرسین

جلسه شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هفته گذشته با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برگزار شد.

در این جلسه وی گزارشی از مسائل امنیتی کشور، و آسیب‌پذیری از بحث اشتغال ارائه داد و بر اینکه همه باید در اجرای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند، تاکید کرد. 

شمخانی همچنین درباره ابعاد شرایط  مطلوب امنیتی کشورمان نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

 

گروه احزاب فارس، هفته گذشته خبرهای مختلفی درباره فعالیت اصولگرایان منتشر کرد که در ادامه بخشی از آن می‌آید:

آلیا: «میثاق مشترک» تشکل‌های انقلابی مشخص شد

فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در جلسات اخیر شورای مرکزی درباره استراتژی‌ها و نوع ارتباطات جدید صحبت شده است اظهار داشت: با توجه به تشکیل شورای مرکزی جدید و وجود دیدگاه‌های پیش برنده قطعا دور جدید نشست‌ها، رایزنی‌ها و ملاقات با شورای فقها و بزرگان روحانیت در قم و تهران انجام خواهد شد.

وی از وجود یک میثاق مشترک و منشور فعالیت در تعامل با تشکل‌های همسو و انقلابی خبر داد و افزود: مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث انتخابات میثاق مشترک ما خواهد بود چرا که به نظر می‌رسد حلقه مفقوده در بحث همگرایی انتخاباتی همین سیاست‌های ابلاغی است که خلاهای گذشته را پر می‌کند و فصل مشترکی برای تقویت همگرایی تشکل‌های انقلابی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری همچنین از استمرار جلسات این تشکل، با احزاب و تشکل‌های همسو، ولایتمدار و انقلابی خبر داد و تصریح کرد: این دیدارها به منظور تحقق سیاست‌های انتخاباتی ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و با توجه به اینکه جبهه پایداری گفتمان محور است علاوه بر ارتباطات تشکیلاتی، همچنان اولویت آن گفتمان فرهنگی خواهد بود.

 

نیشابوری : تعیین استراتژی و تاکتیک‌های انتخاباتی حزب اسلامی کار

همچنین محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره آخرین نشست‌های حزب متبوع خود اظهار داشت: دفتر سیاسی حزب اسلامی کار فردا درباره سرفصل‌ها، استراتژی و تاکتیک‌های انتخاباتی حزب درباره دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دور انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا جلسه خواهد داشت.

وی افزود: از دو ماه پیش تاکنون حزب اسلامی کار وارد انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا شده و چارچوب کار همراه با شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دنبال شده است.

نیشابوری تصریح کرد: پس از تعیین سرفصل‌ها، استراتژی و تاکتیک‌های انتخاباتی حزب اسلامی کار کمیته‌ای برای نهایی شدن استراتژی‌های نهایی تشکیل خواهد شد.

 

فروزنده: سه استراتژی انتخاباتی جمعیت ایثارگران تدوین شد

از سویی دیگر لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران از تدوین سه استراتژی انتخاباتی جمعیت ایثارگران در جلسه شورای مرکزی این تشکل خبر داد و گفت: استراتژی تغییر انقلابی باید مبتنی بر دیدگا‌ه‌های رهبری و به دست «یک تیم» اتفاق بیفتد.

یکی از خبرهای مهم هفته گذشته در فضای مجازی خبر حزب موتلفه و هشت نامزد اختصاصی آنها برای انتخابات بود.

هشت نامزد حزب مؤتلفه برای انتخابات 96 مشخص شد/ انتخاب نامزد نهایی بر اساس 60 شاخص

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حزب مؤتلفه اسلامی هشت نفر را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مشخص کرد.

طبق اعلام اعضای حزب مؤتلفه 60 شاخص از سوی این حزب برای انتخاب نامزد نهایی مشخص شده که پس از بررسی‌ و تطبیق نامزدها با این شاخص‌ها یک نفر به عنوان نامزد نهایی تا اواخر آذرماه به جبهه پیروان معرفی می‌شود.

بنا براین خبر حزب مؤتلفه تاکنون سه نظرسنجی درباره نامزدهای احتمالی خود انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، افرادی همچون میرسلیم، آل‌اسحاق و بادامچیان به عنوان نامزدهای احتمالی حزب مؤتلفه مطرح هستند.

برخی کاندیداهای انتخابات نیز خبر عدم نامزدی خود را با فارس در میان گذاشتند.

 

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اظهار داشت: هشت نامزد حزب موتلفه مشخص شده و اسامی اعلام شده نیز درست است اما باید نهایی شود.

ترقی با بیان اینکه این اسامی وجود دارد، یادآور شد: این افراد در نهایت و پس از پروسه رد و تأیید و در نهایت به عنوان نامزد نهایی اعلام می‌شود.

آل اسحاق:جزو کاندیداهای حزب موتلفه قرار گرفته ام اما قصد ورود به رقابت‌های انتخاباتی را ندارم 

یحیی آل اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه پیشنهاد‌هایی برای کاندیداتوری بنده وجود داشت اظهار داشت: جزء کاندیداهای حزب موتلفه برای انتخابات سال 96 هستم؛ اما شخصاً قصد ورود به رقابت‌های انتخاباتی را ندارم.

آل اسحاق تصریح کرد: بنده به دوستانمان در موتلفه اعلام کردم با توجه به حضور افرادی شایسته که قصد کاندیداتوری دارند نیازی به حضور من نیست و ازاین‌رو کاندیدا نخواهم شد. 

وی افزود: بنده در حال حاضر مشغول کارهای اجرایی هستم و ان‌شاءالله که خداوند به افراد شایسته در انتخابات آتی کمک کند. 

 

* باهنر و روحانی دیداری نداشته‌اند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از حوزه احزاب خبرگزاری فارس محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان ملاقات خود با حسن روحانی رئیس جمهور را تکذیب کرد.

در متن اطلاعیه روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین آمده بود: پیرو درج خبر مجهول‌المصدری با عنوان ملاقات جناب آقای مهندس باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با جناب آقای دکتر روحانی ریاست جمهوری و اقوال و حواشی کذب آن به آگاهی می‌رساند جناب آقای مهندس باهنر در چند ماه اخیر دیداری با آقای روحانی نداشته و لذا حواشی مطرح شده پیرامون آن نیز نادرست است.

 

فرامرزیان: آیین‌نامه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نهایی شد

دبیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: آیین‌نامه شورای سیاست‌گذاری نهایی شد و در جلسه بعد انتخاب ترکیب هیأت رئیسه برگزار می‌شود.

 

«مهدی مازنی» رییس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی شد

مهدی مازنی که تا سال 87 ریاست شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی را برعهده داشت، طی حکمی از سوی منتجب‌نیا بار دیگر به این سمت منصوب شد.

 

برگزاری همایش انتخاباتی جبهه یکتا برای اعلام نامزد جبهه/ اعضای جدیدی به جبهه اضافه می‌شوند

عضو هیات مؤسس جبهه یکتا از برگزاری همایش جبهه یکتا خبر داد و گفت: جبهه یکتا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهد داشت و در حال حاضر چندین گزینه مدنظر ماست.

 

مجمع عمومی جبهه پیروان به‌زودی برگزار می‌شود/ تا 10 روز آینده نامزدهای انتخابات شورای شهر نهایی می‌شود

سخنگوی جبهه پیروان از برگزاری مجمع عمومی جبهه پیروان خبر داد و گفت: تا 10 روز آینده نامزدهای انتخابات شورای شهر در جبهه نهایی می‌شود.

 

کنگره جمعیت رهپویان 21 آبان با سخنرانی «حدادعادل» برگزار می‌شود

قائم مقام جمعیت رهپویان از برگزاری کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی جمعه 21 آبان با سخنرانی حدادعادل خبر داد.

 

کمیسیون ماده 10 احزاب با تأسیس مجمع ایثارگران موافقت کرد

سخنگوی وزارت کشور گفت: کمیسیون ماده 10 در آخرین جلسه خود که روز گذشته در وزارت کشور تشکیل شد، با تأسیس یک تشکل سیاسی جدید تحت عنوان مجمع ایثارگران موافقت کرد.

شیخیانی: دولت یازدهم تبدیل به تعاونی چرخشی شده است/ فانی برکنار شد تا جعبه سیاه اختلاس 8 هزار میلیاردی باز نشود

امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییر کابینه توسط رئیس‌جمهور اظهار داشت: ترمیم کابینه تبلیغاتی بود چراکه ما دو سال است که به دولت می‌گوییم اگر می‌خواهی قوی‌تر کار کنی باید کابینه را ترمیم می‌کردی اما آقای روحانی دقیقه 90 سه وزیر را برکنار کرد.

به گفته وی وزارتخانه‌هایی که وزرای آن تغییر کرده‌اند جنبه تبلیغاتی و رای‌آوری برای روحانی دارند بنابراین تا 5 الی 6 ماه آینده کارکرد خاصی از این وزارتخانه‌ها بیرون نمی‌آید.

شیخیانی برکناری فانی وزیر آموزش و پرورش را فرار رو به جلو تعبیر و تصریح کرد که فانی را برکنار کردند تا جعبه سیاه اختلاس 8 هزار میلیارد تومان باز نشود.

دبیرکل حزب مردم با انتقاد از معرفی سلطانی‌فرد به مجلس برای وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر آقای سلطانی‌فر در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی خوب کار کرده چرا آقای روحانی نمی‌خواهد وی در همان جا باقی بماند.

 

مصباحی مقدم: همکاری با جامعه مدرسین برای انتخابات/ آیت‌الله دین‌پرور رئیس جامعه روحانیت منطقه 1 تهران شد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن بیان اینکه همکاری با جامعه مدرسین برای انتخابات 96 در دستور کار جامعه روحانیت است، گفت: نشست مشترک با احزاب اصولگرا تا پایان محرم و صفر برگزار خواهد شد.

اعتراض نمایندگان حزبی و فعالان سیاسی به تغییر و تحولات دولت و مسکوت نگه داشتن فساد صندوق فرهنگیان بخش دیگری از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته بود.

 

میرکاظمی: هدف دولت از معرفی افراد رد شده توسط مجلس، به زانو در آوردن این نهاد است

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه نمی‌شود کسی را که حضور در فتنه داشته برای بار دوم به مجلس معرفی کرد، گفت: معرفی این فردقبل از اینکه آزمونی برای دولت باشد،‌آزمونی برای مجلس است.

 

*آیت‌الله کعبی: روحانی باید پاسخگوی فساد صندوق فرهنگیان باشد/مجلس نباید به وزیر حامی فتنه رأی اعتماد دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دولت و رئیس‌جمهور باید پاسخگوی فساد صندوق فرهنگیان باشند، گفت: برای حل مشکل فرهنگیان باید اقدامی شود و مجلس هم نباید به وزیر حامی فتنه رأی اعتماد بدهد.

 

همزمان با هفته ملی استکبار ستیزی گروه احزاب خبرگزاری فارس، سلسله گفت‌و‌گو و میزگردی با این مضمون برگزار کرد.

حذف شعار «مرگ بر آمریکا» ادعای شاذ السابقون انقلاب بود/ برجام هزینه فهمیدن بدعهدی آمریکا برای دولت است

نبوی درباره ادعای موافقت امام (ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا از سوی آقای هاشمی رفسنجانی می‌گوید: این مسئله اظهارنظری شاذ و ناشی از بدسلیقگی برخی از السابقون انقلاب است که اظهاراتشان تکذیب هم می‌شود.

 

ایزدی: برخی دولتی‌ها متوجه دشمنی آمریکا نیستند/ عبدی: به رابطه با آمریکا خوشبین نیستم/ متقی: حقوق بین‌الملل تسخیر سفارت را به رسمیت می‌شناسد

تاکید کارشناسان بر بدعهدی و دشمنی آمریکا و لزوم شکل‌گیری اجماع ملی بر روی این موضوع و به رسمیت شناختن تسخیر لانه جاسوسی در حقوق بین‌الملل با حضور عبدی، ایزدی و متقی، مشروح میزگرد «آمریکا دوست، رقیب، دشمن» است.

 

روح‌الامینی: خورشید تابان تسخیرلانه دچار حاشیه و کسوف نمی‌شود/ صداوسیما عجز و لابه بازرگان را بازپخش کند/ برخی با گذشت زمان یا خستگی نظرات‌شان عوض می‌شود/ جریان نفوذ خودش را بازسازی کرده است

یکی از فاتحان لانه جاسوسی گفت: خورشید فروزان تسخیر لانه جاسوسی و به تعبیر امام انقلاب دوم که بزرگتر از انقلاب اول بود، آنقدر درخشان است که دچار کسوف و خسوف در طول تاریخ نمی‌شود.

 

منصوری: دو تابعیتی‌ها معبر نفوذ آمریکا هستند/ اگر به دولت باشد می‌گوید اساساً 13 آبان برگزار نشود/ دولت و هاشمی می‌خواهند «مرگ بر آمریکا» حذف شود/ آمریکا می‌خواهد ایران حزب‌الله را با منافقین معامله کند

جواد منصوری با بیان اینکه دولت و هاشمی می‌خواهند «مرگ بر آمریکا» حذف شود، می‌گوید: اگر به دولت باشد می‌گوید اساساً 13 آبان برگزار نشود ولی نمی‌توانند به این صراحت بگویند.

 

سردار قاسمی: انتقاد سعید قاسمی از بی تدبیری دولت در آستانه اربعین حسینی(ع)/ چرا دولت مخالف ارزانی است؟/ روحانی کمی به فکر مردم باشد

 

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما پیش از اربعین بین 250 تا 375 هزار تومان است، اما در ایام اربعین افزایش می‌یابد گفت: مگر دولت وعده خرید هواپیما در دوران پسابرجام را نداد پس جای مردم مستضعف در دوران پسابرجام کجاست.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید