خبر فوری

بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی در شهرستان بندرخمیر

فرماندار بندرخمیر عصر شنبه درحاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: برای ساخت این طرح‌ها در مجموع ۷۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال هزینه شده است

میرهاشم خواستار افزود: در این روز طرح‌های پرورش ماهی درآبگرم روستای چاماخور با هزینه ۱۵میلیارد ریال، گاوداری در روستای پل شرقی با هزینه ۳میلیارد ریال، مرغداری روستای کشار چمران با هزینه ۲میلیارد ریال و مجتمع دامی در روستای کشار بالا با هزینه‌ای حدود ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی بیان داشت: این طرح‌ها در حوزه جهاد کشاورزی بوده که در مجموع برای۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

فرماندار بندرخمیر اظهارداشت: افتتاح اورژانس ۱۱۵ کشار بالا با هزینه ۱۲ میلیارد ریال و افتتاح خانه بهداشت نره با هزینه ۴میلیارد ریال از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده این روز در حوزه بهداشت ودرمان در بخش مرکزی خمیر بوده است.

خواستار ادامه داد: همچنین مدرسه ۶کلاسه خیرساز با هزینه ۲۵ میلیارد ریال به صورت ملی و مشارکتی در روستای کشار بالا در این روز به بهره‌برداری رسید که این مدرسه با ۲۳۳ مترمربع زیربنا دارای سرویس بهداشتی، آبخوری، دیوارمحوطه و امکانات آموزشی است.

وی به افتتاح سد سنگی ملاتی در روستای چاه ماخور کهورستان بخش مرکزی خمیر نیز اشاره کرد و گفت: این سد سنگی ملاتی به طول تاج ۲۲.۵متر و ارتفاع ۶ متر با حجم آبگیری سالیانه ۷۵ هزار مترمکعب است که با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ساخته شده است.

این مسوول اظهارداشت: افتتاح پارک و فضای سبز و سالن چند منظوره در روستای انگوران تهلو، روشنایی معابر روستای نره و افتتاح باجه پستی در کهورستان باهزینه‌ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‎های بهره برداری شده در این روز بوده است.

خواستار یادآورشد: در این روز همچنین کلنگ احداث گلخانه در روستای کهورستان با مساحت ۷۰ هکتار و اعتباری حدود هزار و ۲۲۰ میلیارد یال به زمین زده شد.

وی ابرازداشت با بهره برداری از این طرح کشاورزی به ازای هر هکتار برای ۴نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

در مجموع ۵۶ طرح عمرانی با هزینه  ۲۶۵میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تا پایان دهه فجر در شهرستان بندرخمیر به بهره برداری می‌رسد.

شهرستان ۵۶ هزار نفری خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید