خبر فوری

تخریب و توهین کردن ها باید از رفتار سیاسی کشور کنار گذاشته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، سعید ناجی در نشست با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان، ضمن گرامی داشت دهه فجر، بیان کرد: انقلاب اسلامی حاوی یک سری ویژگی‌ها و شاخص‌های خاصی بوده و هست که بتوان هر ساله به مناسبت دهه فجر به این مفاهیم و موضوعات پرداخته شود.

وی اضافه کرد: بازنگری آن مفاهیم و پرداختن به اینکه چرا انقلاب شد یا چرا مردم انقلاب کردند یکی از بحث‌های اساسی است که در دهه فجر حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

ناجی با بیان اینکه نباید از پرداختن به ریشه و اصل انقلاب ترسید، بیان کرد: اینکه چرا انقلاب شد و در بزرگترین شعار انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مسئولان و فعالان سیاسی به ویژه احزاب باید بیشتر مراقب باشند که این آرمان‌ها دست خوش بازی‌های سیاسی نشود.

وی خاطر نشان کرد: هر چند مطالبات امروز وجوه غیر سیاسی به خود گرفته و در برخی مواقع و وجه اقتصادی و اجتماعی مطالبات بسیار مشهود و نمایانگر است، اما باید خیلی مراقب بود که مورد سو استفاده بدخواهان حتی در نقد کردن قرار نگیرد و این امر از وظایف احزاب و نخبگان جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: این روزها بحث‌ها در جامعه به اقتصاد، معیشت و دیگر مورد اقتصادی و اجتماعی می‌رسد لیکن همه به ویژه احزاب می‌دانند که بسیاری از این بحث‌ها، بستر سیاسی دارد.

ناجی در ادامه بیان کرد: معادلات و مناقشات سیاسی حوزه بین الملل موجب شکل گیری چیزی به اسم تحریم برای کشور ما شده و این امر اقتصاد و جامعه را متأثر و مشکلاتی برای اصناف مختلف ایجاد کرده که هشیاری و هوشمندی احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند روشنگری را در بدنه جامعه و جوانان تبیین کند تا اجازه سو استفاده‌های سیاسی به دیگران ندهد.

وی اضافه کرد: مسائل به وجود آمده به نحوی وارد حوزه‌هایی می‌شود که یک بی گناهی را گناهکار به تصویر می‌کشد و به شکل جدی حتی ممکن است دولتی که تمام زحمت و هم و غم خود را گذاشته برای اینکه بتواند حوزه اقتصاد به نقطه قابل توجه از رفاه برسد به واسطه برخی از مسائل مورد هجمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بروز مشکلات در دیگر حوزه‌ها سیاست را ذبح می‌کند، افزود: این وظیفه دولتی‌ها و احزاب به ویژه کسانی که در حوزه سیاسی فعالیت دارند که دچار غفلت نشوند، و تحلیلی به زبان نیاورند که موجب ایجاد تخریب ناروای اشخاص و ایجاد یاس در جامعه شود.

ناجی اصافه کرد: حتماً نقدهایی متوجه مدیران خواهد، اما اگر این نقدها در مسیر درست قرار نگیرد و غیر منصفانه بخواهد وارد شود و جنبه تخریبی به خود بگیرد آن زمان دیگر از مسیر انصاف و عقلانیت خارج می‌شویم، آنجا باید افرادی که هوشیار، هوشمند و سیاست شناس هستند و نقاط ضعف را می‌دانند و نقاط حمله و دفاع سیاسی را خوب می‌شناسند باید شرایط و موقعیت را برای جامعه تشریح کنند تا کسی بی جهت مورد تخریب قرار نگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه احزاب باید در فضای روشنگری و آگاه سازی مردم گام بردارند، افزود: تاریخ نشان داده که جوامع این استعداد و قابلیت را دارند تحت تأثیر تبلیغات و رفتارهای خاص عوام فریبانه قرار گیرند و تصمیماتی بگیرند که به همین جهت باید خیلی مراقب بود تا از سو استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سپهر سیاسی کشور همواره دچار سردی و گرمی شده است، بیان کرد: در تمامی دوره‌های گذشته نیز یک روز احزاب خیلی فعال و با نشاط و دوره‌ای بنا به دلایل مختلفی که وجود داشته احزاب منفعل شده اند، اما امروز به حضور پررنگ احزاب در مناسبت‌های سیاسی کشور نیاز است و می‌تواند موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه شود.

ناجی تاکید کرد: اگر دیدید که سیاست کشور دچار سردی است باید با تلاش تنور آن را گرم و از این گذر تاریخی عبور کرد، باید بدانید که مجموعه‌ای که وظیفه‌ی شاداب نگهداشتن فضای سیاسی جامعه را بر عهد دارد احزاب است

وی با بیان اینکه احزاب باید کنار مردم قرار گیرد تا بتوانند پویا و فعال بمانند و شرایط خوبی در جامعه ایجاد کنند، گفت: اگر رغبتی برای فعالیت سیاسی در جامعه وجود نداشته باشد احزاب دیگر معنا ندارند و آنها با وجود و حضور مردم معنا پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کرد با برنامه‌های مختلف و اتفاقات خاصی که توسط احزاب رقم می‌خورد نشاط سیاسی را در جامعه ایجاد کرد و نگذاشت انقلاب و جمهوریت نظام که در کنار اسلامیت، جمهوری اسلامی را شکل داده شده دچار ضعف و خدشه‌ای شود.

وی تاکید کرد: باید پایند به اصول که مهمترین آن به رسمیت شناختن مردم است بود. اگر هر فرد و گروهی بخواهد به این جایگاه کم توجهی کند در جهت استحکام نظام گام بر نداشته است.

ناجی تصریح کرد: مردم به رفتارهای مسئولان و نخبگان سیاسی در جامعه واکنش نشان می‌دهند، باید حواس‌ها به این موضوع باشد که اگر مردم واکنش درستی نشان ندادند یعنی در جایی عملکرد درست نبوده، البته ممکن است برخی از روی ناآگاهی و باورهای یا به واسطه ترجیح دادن منافع حزبی و گروهی نسبت به منافع عمومی دچار خطاهای جدی در این زمینه شوند.

وی اضافه کرد: در نظامی که مردم پایه و اساس هستند، اگر نقش مردم کمرنگ شود اساس و پایه نظام دچار خدشه خواهد شد و باید مشارکت مردم را به عنوان یک هدف در رفتارهای سیاسی، مد نظر قرار داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اگر مردم نباشند هیچ چیزی نخواهد بود، این قاعده است که حضور مردم مستلزم و منوط به رعایت نظر و تأمین سلیقه آنها است نمی‌شود با یک سلیقه خاصی حضور همه مردم را انتظار داشت.

وی با بیان اینکه احترام به اندیشه نیز اصل مهمی است، افزود: باید سایر ایده‌ها را تحمل کرد و پذیرفت که این امر یک اصل اجتناب ناپذیر برای حیات سیاسی احزاب است، اگر مردم تصمیم گرفتند یک گروه دیگری را انتخاب کنند باید پذیرفت که اقبال مردمی با آنها همراه نبوده و بتوانند در سایه نشسته و نقد سازنده داشته باشد.

وی تاکید کرد: این چوب لای چرخ گذاشتن‌ها و تخریب و توهین کردن‌ها باید از ادبیات و رفتار سیاسی کشور کنار گذاشته شود و تغییر رفتارها در فضای سیاسی جامعه نیز از وظایف و کادکرد احزاب است.

وی احترام به قانون اصل دیگری دانست و عنوان کرد: برای احترام به قانون اولین قدم این است که در استفاده از قدرت مقید شوند و افراد وقتی که در یک جایگاهی قرار می‌گیرند که قدرت در دست آنها است در استفاده از قدرت باید حدود قانونی آن را رعایت کنند.

ناجی تاکید کرد: این درست نیست که وجود خود را با قانون توجیه کرد و با رفتار غیر قانونی دست به تخریب دیگران زد، و گفته شود من به اسم قانون اینجا هستم اما رفتارهای غیر قانونی انجام دهند.

وی تصریح کرد: احترام به رأی مردم نیز بسیار مهم است زمانی که مردم رأی می‌دهند اگر بنا است به رأی آنها احترام گذاشت باید به محصول رأی مردم احترام گذاشته شود و اجازه دهند خواسته رأی مردم محقق شود و به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، افزود: امیدوارم با تلاش و یاری همه در استان بتوانیم مشارکت بالای مردمی را داشته باشیم، مردم ثابت کردند همیشه در صحنه حضور داشته اند و این بار نیز حتماً حاضر خواهند شد اما این امر به معنا این نیست که ما هر کاری را انجام دهیم و مردم تضمن دهند که شرکت خواهند کرد، باید برای مردم احترام قائل شویم، فرصت دهیم مردم آن چیزی که مد نظر خودشان است را انتخاب کنند.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید