خبر فوری

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی: نام‌گذاری میادین و معابر بندرعباس به نام شهدای هرمزگان جدی گرفته شود/ شهدا چراغ راه جامعه‌اند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در یادواره شهدای روحانی استان هرمزگان که به همت سپاه ناحیه بندرعباس و در کانون یکی از محلات این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یاد و نام شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی و همه شهدای ملت ایران از ابتدای انقلاب تاکنون زینت‌بخش جامعه امروز است و نام‌گذاری میادین و معابر شهری به نام شهدای هرمزگان می‌بایست جدی گرفته شود.

وی با بیان این که شهدا چراغ راه جامعه هستند و باید از آنها الگو گرفته شود، خاطرنشان کرد: شهید دژله شهید 15 ساله‌ای که نارنجک به خود بست و زیرماشین عراقی‌ها رفت، الگوی ارزشمندی برای جوانان هم‌محله‌ای خویش و برای همه جوانان این سرزمین است که باید از آنها الگو گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: نمی‌دانم چرا نام و یاد این شهدا در کتاب‌های درسی و یا در سطح جامعه مطرح نمی‌شود. در این زمینه هم آموزش و پرورش و هم دستگاه‌های تبلیغی و … مسؤولند و باید نام‌گذاری میادین و معابر به نام شهدای این استان با جدیت دنبال شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین با اشاره به اهمیت بیان ابعاد مختلف زندگی شهیدان استان هرمزگان در مراسمات و محافل مختلف و نصب بخشی از زندگی‌نامه آنان در محل نام‌گذاری معابر به نام شهدا، اضافه کرد: بندرعباس در حال توسعه است و نام شهدا بر معابر آن پیام‌های ارزشمند فراوانی خواهد داشت.

وی در ادامه کمال واقعی انسان را در بصیرت وجودی او دانست و گفت: آنچه که انسان را از گزند آسیب‌ها مصون می‌دارد، بصیرت است که در تبعیت از ولایت و هوشمندی انسان در برابر فتنه‌ها حاصل می‌شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود در این یادواره شهدا، عنوان کرد: ملت ایران در مبارزه با تانک‌های دشمنان بعثی با افتخار پیروز شد و اکنون نیز باید تلاش کنیم تا در مبارزه با جنگ نرم دشمنان و جنگ اقتصادی دشمنان بر علیه ملت ایران نیز پیروز شویم.

آیت الله نعیم‌آبادی در پایان به رسوایی‌های اخلاقی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افشاگری آنان بر علیه یکدیگر اشاره و تصریح کرد: باید دید که آیا کسانی که خودشان 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارند و اقتصادشان در حال انفجار و نابودی است، می‌توانند اقتصاد دیگر کشورها را نجات دهند؟!

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید