خبر فوری

عبدالجواد کمالی: خانه فرهنگ لافت قشم مرمت و بازسازی می شود

هرمزبان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خانه فرهنگ لافت با اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار تا پایان سالجاری مرمت و نوسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عبدالجواد کمالی در جریان بازدید مدیرعامل و جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد قشم از بندر تاریخی لافت، افزود: لافت به عنوان نخستین اکوموزه کشور از ظرفیت های بالای گردشگری برخوردار است و می توان از این فرصت به منظور برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف از جمله جشنواره خلیج فارس استفاده کرد.

وی تاکید کرد: آماده سازی فضا به منظور اجرای مناسب برنامه های فرهنگی در بندر تاریخی لافت ضروری است.

کمالی ادامه داد: به همین منظور، بازسازی خانه فرهنگ در این مکان به عنوان یک اثر تاریخی و دارای کارکردهای مختلف می تواند زمینه حضور پرشورتر گردشگران، استفاده از امکانات رفاهی مناسب و اسکان آنان را فراهم کند.

وی همچنین از بادگیرهای لافت به عنوان آثاری فاخر و منحصر به فرد در جهان یاد و بر ضرورت بازسازی و مقاوم سازی این بناهای ارزشمند تاریخی تاکید کرد.

کمالی همسویی سبک معماری جدید منطبق بر بافت قدیم بادگیرهای لافت و توسعه آن را از جمله برنامه های این اداره کل به منظور حفظ این آثار تاریخی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ساماندهی اسکله تفریحی لافت و اجرای طرح نظافت شهری را از دیگر برنامه های مشارکتی سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری و شورای اسلامی لافت برشمرد.

وی گفت: با بهره برداری از خانه فرهنگ لافت، ایجاد موزه، خدمات رسانی به گردشگران، فروش صنایع دستی و معرفی فرهنگ و رسوم قشم و این بندر تاریخی به مردم و مسافران تقویت می شود.
منبع: ایرنا/
(لینک)
کد خبر: 394710

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید