خبر فوری

فریاد ظلم ستیزی مردم کیش در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، 13 آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی ، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران اسلامی و روزی به یادماندنی است .
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان سال 43، تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358و 13 آبان ماه 57 که روز دانش‌آموز نام گرفت عنوان این سه واقعه تاریخی است .
این روز نماد وحدت و استکبار ستیزی و فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ استکبار ستیزی است. در این روز دانش آموزان و دانشجویان با راهپیمایی و سر دادن شعارهای ضد استکباری صلابت و اقتدار خود را در برابر زورگویان جهانی به نمایش می گذارند.
دانش آموزان مدارس کیش نیز همگام با سایر شهرهای ایران اسلامی در حالیکه آدمک نمادین آمریکا را حمل می کردند با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی و پارچه نوشته هابی با مضمون ‘حتی اگر تحریم چندین برابر گردد ، هیهات ملت ما از راه خود برنگردد ‘، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر آل سعود پیام استکبارستیزی و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی بر علیه مردم مظلوم یمن ، عراق و سوریه به نمایش گذاشتند .
مراسم راهپیمایی 13 آبان ماه امروز پنجشنبه با حضور امام جمعه کیش ،مسئولان منطقه و فرماندهان نظامی و انتظامی در حد فاصل میدان ساحل تا ساحل پارک ماهیگیر برگزار شد .
در این مراسم قطعنامه سراسری 13 آبان قرائت شد و راهپیمایان با فریاد الله اکبر در هر بند این قطعنامه، مواضع ضد استکباری خود را اعلام کردند.
برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع ‘مرگ بر آمریکا’ و به آتش کشیدن پرچم آمریکا در پایان راهپیمایی از دیگر برنامه های این مراسم بود .
روز 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی در تقویم کشور به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
1630*1641** خبرنگار:مریم زبان دان*منتشرکننده :امیربرزی

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید