خبر فوری
برنامه‌نویسی پروژه محور سن اشتغال در کشور را پایین می‌آورد

برنامه‌نویسی پروژه محور سن اشتغال در کشور را پایین می‌آورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا ، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران در آیین اختتامیه رویداد برنامه‌نویسی دانش‌آموزان که صبح امروز (جمعه) با حضور مسوولان سازمان فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در موزه ارتباطات برگزار شد، ضمن اشاره به این نکته اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید فاصله گرفتن آموزش و پرورش از آموزش درس محور و حرکت به سمت مهارت محوری بود که توانستیم مباحث را برای اولین مرتبه در آموزش و پرورش به معنای واقعی شروع کنیم.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که جامعه ما را تهدید می کند معضلات اقتصاد و تحریم‌هاست. ما با وجود داشتن نیروهای انسانی توانمند نتوانستیم آن‌طور که لازم است اشتغال ایجاد کنیم. این مساله مقدمات مهاجرت را برای افراد فراهم می‌کند.
مدیر کل آموزش و پرورش تهران همچنین با اشاره به اینکه تحریم‌ها و مسائل سیاسی باعث شده کسب و کار و رونق تولید دچار مشکل شود و این بزرگ‌ترین تهدید یک تمدن است، گفت: عدم توجه به تولیدات فرهنگی در کشور نیز مساله‌ای است که باید مدنظر قرار داده شود. یکی از مهم‌ترین تولیدات در کشورهای توسعه یافته، تولید سرمایه فرهنگی است که در جامعه خیلی به آن توجه نمی‌کنیم. طراحی رویداد برنامه‌نویسی پروژه محور می‌تواند برخی از این مشکلات را حل کند.
فولادوند تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی سن اشتغال را پایین می‌آورد و می‌تواند جامعه محفوظات محور ما را به جامعه پیشرفته دنیا نزدیک کند. ما اگر می‌خواهیم در دنیا عرض اندام کنیم باید پشتوانه مالی خود را افزایش دهیم. آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت عمومی این آمادگی را دارد که در تمام استان‌های کشور، فضا را برای پیشرفت جوانان توانمند در زمینه توسعه علوم گسترش دهد و همکاری تام و تمام با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات داشته باشد. بعد از ۱۳۰ سال به نوعی آموزش و پرورش باید مسیر خود را به تناسب جامعه عوض کند.
پانته‌آ دُری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از دیگر میهمانان این مراسم نیز در سخنانی گفت: ما متوجه ضرورت سوق دادن دانش‌آموزان به سمت ایجاد کسب و کار هستیم. امیدواریم پژوهش‌سراهای دانش آموزی بتوانند بین آنچه دانش‌آموزان در مدارس می‌آموزند و چیزی که در زندگی واقعی جریان دارد پیوندی ایجاد کند.
دُری افزود: تغییراتی که در سبد آموزشی ما رقم خورده نیز به همین سمت و سو در حال حرکت است و  امیدوارم بقیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که در حال همکاری با ما هستند نیز به چابکی وزارت ارتباطات باشند. اگر در یادیگیری توقف کنیم از سیر تحولات دنیا عقب می‌مانیم.

در انتهای این مراسم تیم‌های برنامه‌نویسی “دانش آموز جواهر” با محوریت گردشگری، “اوج گیم” پلتفرم رزرو گیم نت، “صاد تسهیل” صادرات کسب و کارهای خرد، “توریمو” پلتفرم رزرو هتل و مکان‌های گردشگری، وبسایت “شام چیه؟ “، پلتفرم “نان لاین”، سایت “لِرن ایزی” و پلتفرم “تک مارکت” پروژه‌های خود را ارائه کردند.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید