خبر فوری

تولید ۵ هزار و ۹۰۰ تن ماهی در قفس در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، محسن یکتاپور روز گذشته(هشتم بهمن ماه) در جلسه با سرمایه گذاران پرورش ماهی در بندرعباس، افزود: این میزان تولید ۵۰۰ تن بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی با بیان اینکه اکنون ۴ واحد پرورش ماهی در قفس در استان با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن فعال است، اظهار کرد: ظرفیت هرمزگان برای تولید پرورش ماهی در قفس ۱۱۳ هزار تن است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شانک و سوف دریایی از جمله گونه هایی است که در قفس پرورش داده می شود، تصریح کرد: کمک به حفظ ذخایر آبزیان، کاهش هزینه های تولید و دسترسی آسان به غذای آبزیان از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی در پایان اظهار کرد: هرمزگان با دارابودن بیش از ۲ هزار نوار ساحلی و ۲۲ بندر صیادی ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی در قفس دارد.

همچنین معاون مجری توسعه پرورش ماهی در دریا سازمان شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: هرمزگان اولویت نخست این بخش در کشور است که ظرفیتهای مناسبی دارد.

علی ایزدی افزود: شناسایی پهنه های مناسب برای پرورش ماهی در دریا، تسهیلات بانکی، بازاریابی، مطالعات اولیه وبومی کردن تجهیزات از جمله اقداماتی است که برای رونق بیشتر این بخش در حال اجراست.

وی اضافه کرد: به سرمایه گذاران این بخش با توجه به میزان تولید تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید