خبر فوری

کاهش بهداشت روان معلمان در انگلیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، این مطالعه که توسط یک بنیاد خیریه صورت گرفته، نخستین مطالعه‌ای است که بر اساس داده‌های مربوط به بیش از ۲۰ هزار کارمند، سلامت روان و بهزیستی معلمانِ این کشور را طی سه دهه اخیر بررسی کرده است.

این مطالعه نشان داد که حدود پنج درصد از معلمان انگلیسی در حال حاضر از مشکلات سلامت روان رنج می‌برند که نسبت به یک درصد در دهه ۱۹۹۰ میلادی افزایش داشته و هم‌چنین افزایش مشابهی در داروهای افسردگی تجویز شده برای آن‌ها وجود داشته است.

این آمارها زنگ خطری برای سیاست‌گذارانی است که درگیر جذب و ابقای معلمان بیشتر با افزایش شمار کودکان در سنین مدرسه در این کشور هستند. دولت انگلیس مجموعه‌ای از تعهدات خود را برای کاهش بار کاری معلمان انجام داده است اما معلمان می‌گویند که هنوز از این مزایا برخوردار نشده‌اند.

بر اساس یک گزارش جدید، یک سوم از تازه استخدام شدگان تدریس در انگلیس در پنج سال اول، کار خود را ترک می‌کنند. این مطالعه هم‌چنین تحقیقات اخیر وزارت آموزش و پرورش انگلیس را نقل کرده که نشان می‌دهد مشکلات خواب، حملات هراس و مشکلات اضطرابی در تصمیم گیری معلمان برای ترک این حرفه تاثیر داشته است.

به گفته مولف اصلی این مطالعه، حرفه تدریس در انگلیس در حال حاضر در بحران بوده و یکی از دلایل احتمالی آن فشار  کاری زیاد روی معلمان است. از مدت‌ها قبل معلمی، حرفه‌ای پراسترس و چالش برانگیز شناخته شده و این تیم تحقیقاتی قصد داشته دریابد با اقدامات و تعهدات جدید دولت مبنی بر کاهش فشار کاری معلمان، آیا وضعیت سلامت روان آن‌ها بهبود یافته است یا خیر.

این مطالعه اذعان داشته که افزایش مشکلات روانی گزارش شده، مختص آموزش نیست اما در سایر حرفه‌ها از جمله افرادی که در زمینه منابع انسانی و حسابداری فعالیت می‌کنند با توجه به تمایل بیشتر به بحث در مورد بیماری‌های روانی و درخواست کمک، بیشتر دیده می‌شود.

یکی از مسوولان بخش حمایت از سلامت روان و نیکوکاری آموزش و پرورش انگلیس با بیان اینکه اضطراب و افسردگی ناشی از حرفه معلمی بالاست، اعلام داشته که این وزارتخانه تمامی تلاش خود را جهت نظارت بر بار کاری معلمان در طول زمان انجام داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، سخنگوی آموزش و پرورش انگلیس نیز مدعیست که اقداماتی برای بهبود تعادل کاری و زندگی معلمان انجام شده است که این اقدامات شامل کاهش فشار کاری، حمایت از مدرسان در اوایل کار، ارتقاء کار انعطاف‌پذیر، مقابله با فشارهای پاسخگویی و هم‌چنین حمایت از مدارس برای مقابله با مدیریت رفتار هستند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید