خبر فوری

جاسم جادری: اختصاص هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به هرمزگان

هرمزبان:استاندار هرمزگان از تخصیص بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی و کوچک در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری در نشست شورای اداری بندرلنگه که در بندرچارک از توابع بخش شیبکوه شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات از طریق نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایط سختی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: با اجرایی شدن توافق برجام و برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات استان هرمزگان نیز رفع خواهد شد.

جادری با تاکید بر اینکه بودجه ها و اعتبارات نباید برای موارد غیر ضروری هزینه شود، تصریح کرد: ما تلاش می کنیم تا عمده بودجه ها برای کارهای عمرانی و آبادانی مناطق مختلف استان هزینه شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید استفاده از نیروهای بومی در بخش هایی همچون صنعت و معدن و نفت در هرمزگان است که اجرای آن باید مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اجرای طرح های عمرانی در منطقه غرب هرمزگان، گفت: 20 کیلومتر از راه سه راهی چارک تا بندرچارک و همچنین 13 کیلومتر از راه بندرچارک تا بندر آفتاب باید تا دهه فجر امسال توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تکمیل و به بهره برداری برسد.

جادری با بیان اینکه منطقه آزاد کیش باید بخشی از خدمات دهی به بندر چارک را انجام دهد، تصریح کرد: با توجه حمل و نقل دریایی مسافران از بندر چارک به جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد کیش باید خدمات دهی به بندرچارک از جمله احداث راه دسترسی مناسب به بندرچارک برای مسافرانی که قصد سفر به کیش را دارند را انجام دهد.

وی اظهار داشت: تشکیل تعاونی های توسعه و عمران روستایی نیز باید توسط بخشداری ها و دهیاری ها به صورت جدی پیگیری شود.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان بندرلنگه ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام بندرلنگه و بندرچارک و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از تعدادی از طرح های عمرانی از جمله طرح راهسازی محدوده پل غار، سایت پرورش میگوی حسینه به مساحت هزار و 500 هکتار و همچنین طرح پرورش ماهی در قفس روستای گرزه بازدید کرد.
منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394700

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید