خبر فوری

اسکان موقت ۱۱۰ خانوار در جاسک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، فریدون همتی روز دوشنبه در خصوص خدمات رسانی به سیل زدگان افزود: در این بارندگی‌ها ۱۲۵ دستگاه چادر، ۲۴۰ تخته پتو، ۲۳۰ تخته موکت، ۳۴۳ کیلو نایلون، ۱۵۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین ساکنان روستاهای کروچ، حاجی آباد، سورگلم، بهمدی، جگین بالا و شهر جاسک و حومه آن توزیع شد.

وی ادامه داد:  با توجه به این بارندگی‌های گسترده و وقوع سیلاب، تعدادی از روستاها از جمله در پایین‌دست سد جگین تخلیه شده‌اند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: بر اثر این سیلاب برخی راه‌ها نیز در این منطقه مسدود شده که به محض کاهش میزان سیل، برای بازگشایی آن‌ها اقدام می‌شود.

همتی یاد آور شد: با توجه به آمادگی قبلی برای این بارندگی‌ها، در حال حاضر با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات و تلاش گسترده نیروهای امدادی، کار امدادرسانی و خدمت‌دهی به مردم در حال انجام است.

تخلیه روستاها در جاسک

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشت روستای شهرستان جاسک به دلیل طغیان رودخانه‌های جگین و گابریک تخلیه شده است.

احمد غیبی اظهار داشت: این روستاها شامل کَروچ، حاجی آباد، حصار، هَنگستان، سورم گَلم، دیول، لیره‌ای و گنجَک می‌شود که ساکنان آنها اسکان موقت یافته‌اند.

وی ادامه داد: با فروکش کردن آب به تدریج زمینه برای بازگشت خانوارهای این روستاها به سکونتگاه‌هایشان فراهم می‌شود.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور داشته و درحال خدمات دهی و بازکردن مسیرهای مسدود شده هستند.

غیبی یاد آور شد: اکنون محورهای اصلی سیریک به جاسک و جاسک به کنار و همچنین محور فرعی جاسک به جکدان در شهرستان جاسک و محورهای روستایی پاراف، گدو و گران بزین در شهرستان سیریک مسدود است.

از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز شده که موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد، موجب طغیان رودخانه  شد وخسارتهایی به زیر ساختهای این استان در زمینه راه، پل،کشاورزی ، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید