خبر فوری

خرمشهر؛ دقیق‌ترین موشک جمهوری اسلامی ایران به گواه آمار + فیلم و تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای امروز تهدیداتی که توسط برخی کشور‌های قدرت طلب به وجود آمده موجب شده تا بسیاری از کشورها، چون جمهوری اسلامی ایران از موشک به عنوان سلاحی راهبردی استفاده کنند، چرا که با این سلاح نیرو‌های مسلح کشورمان قادر خواهند بود با کمترین تلفات علاوه بر خنثی کردن تهدیدات دشمن، هر نقطه را در عمق استراتژیک آن‌ها هدف قرار دهند، اما این سلاح یک شبه در ایران به وجود نیامده است.

خرمشهر؛ مرگبارترین و دقیق‌ترین موشک جمهوری اسلامی ایران + فیلم و تصاویر

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ وقتی عراق با حمایت ابرقدرت‌های شرقی و غربی به صورت رسمی علیه ایران اعلام جنگ کرد، تصور این را که ملت ایران مقاومت کنند را نداشت، به همین جهت به جنگ شهری روی می‌آورد و اکثر شهر‌های ایران را آماج حملات موشکی قرار می‌دهد، اما پس از مدتی پاسخ حرکت خود را با مو‌شک‌های اسکاد بی که ایران از لیبی گرفته بود، گرفت.

خرمشهر؛ مرگبارترین و دقیق‌ترین موشک جمهوری اسلامی ایران + فیلم و تصاویر

در آن زمان جوانانی، چون شهید حسن طهرانی مقدم دست به کار شدند و راه ساخت موشک‌های بومی را باز کردند و امروز این راه به مسیری هموار تبدیل شده که متخصصان ایرانی به راحتی در آن حرکت می‌کنند و انواع موشک‌های بومی را به تولید انبوه می‌رسانند.

خرمشهر، موشکی به وسعت نام یک ملت

۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۶ بود که سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی سخنانی در حاشیه برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در تهران، درباره رونمایی از موشک خرمشهر گفت: این موشک، دستاورد جدیدی است که وزارت دفاع برای سپاه پاسداران ساخته است.

خرمشهر؛ مرگبارترین و دقیق‌ترین موشک جمهوری اسلامی ایران + فیلم و تصاویر

این موشک بومی را می‌توان دومین تجربه ایران در ساخت موشک بدون بالچه پس قیام دانست که به نیرو‌های مسلح اجازه می‌دهد تا آن را هم از روز لانچر متحرک و هم از سیلو‌های زیرسطحی پرتاب کرد، حال فرقی نمی‌کند سیلو روی زمین باشد یا از زیردریایی با توان پرتاب موشک بالستیک شلیک شود، این موشک ۲ هزار کیلومتری سوخت مایع از نوع زمین به زمین بوده و آن طول ۱۳متر و قطر ۱.۵ متر، در حدود ۲۰ تن وزن است که می‌تواند هر هدفی را با دقت بالا منهدم کند.

خرمشهر؛ مرگبارترین و دقیق‌ترین موشک جمهوری اسلامی ایران + فیلم و تصاویر

اولین نمونه موشک خرمشهر با کلاهک مخروطی ساده رونمایی و گفته شد که این موشک می‌تواند کلاهکی با وزن ۱ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم را حمل کند، اما با توجه به تغییراتی که نیرو‌های مسلح کشورمان در زمینه کلاهک‌ها به وجود آورد، می‌توان فهمید که خرمشهر در نمونه‌های ارتقاء یافته می‌تواند از کلاهک‌هایی چون کلاهک‌های بارشی استفاده کند.

نکته بسیار مهم درباره ذرات‌خانه موشکی کشورمان این است که خرمشهر فقط یک نمونه از صد‌ها نوع موشکی است که در حال حاضر توسط متخصصان جمهوری اسلامی ایران تولید و به چرخه دفاعی وارد شده و هنوز بخش اعظمی از این توانمندی پنهان است تا در موقع نیاز پاسخ محکم به دشمنان باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید