خبر فوری

چرا آمریکا از سردار سلیمانی می‌ترسید؟

چرا آمریکا از سردار سلیمانی می‌ترسید؟به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در یکی از سخنرانی‌های خود اینچنین اظهار کرده بود که؛ الان خود دشمن چه می‌گوید؟

همین دشمنی که جان بولتون و سازمان سیا در رأس آن قرار دارند، می‌دانید ترامپ به سازمان سیا چه می‌گوید؟

تازه این‌ها تندروهایشان هستند، می‌گوید نباید با ایران درگیر شدریال ولو در (یک) نقطه؛ چون بعضی‌ها می‌گویند آمریکا با ما درگیر جنگ نمی‌شود، اما اگر درگیر جنگ هم شد، «جنگ نقطه ای» است.

بعنوان مثال؛ یک نقطه ما را می‌زند، اما تصور دشمن چیست؟

شما گاهی اوقات از زبان دشمن حرف میزنید؛ به جای آنکه واقعیت دشمن را بدانیم، قدرت دشمن را بالا می‌بریم؛ به جای آنکه قدرت دشمن را بشناسیم.

دشمن می‌گوید ما نباید اقدامی انجام بدهیم، چون هرگونه اقدام نظامی در این مقطع ممکن است ما را به یک جنگ بی پایانی بکشاند و همه منافع ما را به خطر بیندازد.

من اطلاعات را می‌گویم، نه تحلیل!

وی همچنین در سخنرانی دیگری در یادواره شهدای عملیات رمضان در سال ۱۳۹۷، با خطاب قرار دادن آمریکا و فرماندهان نظامی آن ها، می‌گوید: این جنگ یعنی نابودی همه امکانات آمریکا!

این جنگ توسط شما آغاز می‌شود، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم و حالا پس از شهادت این سردار بزرگ، انتقامی سخت در انتظار آمریکایی‌ها و دست نشانده‌های آن است بطوری که خودشان نیز می‌دانند مرتکب چه اشتباه بزرگی شده اند و مقامات در شهر‌های اصلی آمریکا بلافاصله پس از تایید خبر شهادت سردار سلیمانی، تدابیر امنیتی و آماده‌سازی برای هرگونه حملات پیش بینی نشده را افزایش دادند.

در این میان بسیاری از فرماندهان آمریکایی هستند که به صراحت اعلام کرده اند، از سردار سلیمانی می‌ترسند!

یکی از این فرماندهان، استنلی مک کریستال، فرمانده بازنشسته عملیات مشترک آمریکا درعراق است که اینطور اظهار کرده است: نیرو‌های آمریکایی تحت فرمانم در سال ۲۰۰۷ می‌توانستند قاسم سلیمانی، را مورد سوء قصد قرار دهند، اما من ترسیدم و این دستور را ندادم.

اما از نگاهی دیگر و در پی انتشار تصویری از شهید قاسم سلیمانی در مرز عراق، اردن و سوریه و در کنار رزمندگان افغان مدافع حرم موسوم به لشکر فاطمیون، یوسی میلمان روزنامه نگار و تحلیلگر امور امنیتی اسرائیل، ابراز نگرانی کرد و گفت: این عکس می‌تواند نشان پیروزی ایران در صورت موفقیت در تحکیم سلطه بر گذرگاه‌های مرزی بین عراق و سوریه باشد، زیرا ایران به این طریق سلطه خود را بر این بخش از خاورمیانه مستحکم خواهد کرد؛ سناریویی که خاطر اسرائیلی‌ها را آزرده می‌کند.

بله درست است، خاطر اسرائیلی‌ها آزرده شد و علاوه برآن خاطر برادران این رژیم غاصب یعنی آمریکایی‌ها!

این نویسنده صهیونیستی در ادامه با اشاره به این که اردن و آمریکا نیز از این امر نگرانند، اظهار کرده بود: بر همین اساس حمله نیرو‌های آمریکایی به نیرو‌های سوریه در جنوب این کشور و حملات هوایی آمریکایی‌ها به اهدافی در منطقه تنف (منطقه‌ای که سردار سلیمانی در آن عکس گرفته است)، غیر منتظره نبوده است.

این تحلیلگر امور امنیتی اسرائیل همچنین مدعی شده بود که؛ نیرو‌های ویژه برخی کشور‌ها نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان و.. به صورت محرمانه ماموریت‌هایی برای جمع آوری اطلاعات و انجام عملیات در داخل این کشور انجام می‌دهند و همزمان برخی گروه‌های تندرو میانه رو سوریه را نیز آموزش می‌دهند که باز هم خبر از ترس آمریکایی‌ها می‌داد.

منبع: میزان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید