عراق اولین مقصد صادراتی شیرینی و شکلات ایران/ ۷۸۱ میلیون دلار شکلات صادر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس، صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در ۱۲ ماهه سال ۹۷ به لحاظ ارزش ۷۸۱ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۶۷۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده است. 

گفتنی است صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در ۱۲ ماهه سال ۹۶ به لحاظ ارزشی ۷۶۱ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۹۳۵ هزار تن بوده که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد صادرات در این بخش به لحاظ ارزشی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در مجموع ۳ درصد رشد و به لحاظ وزنی ۲۸ درصد کاهش داشته است. 

عراق، افغانستان و پاکستان سه مقصد اول صادراتی نان شیرینی و شکلات ایران در سال ۹۷ بوده‌اند بطوری که عراق ۲۰۱ میلیون دلار، افغانستان ۶۳ میلیون دلار و پاکستان ۳۲ میلیون دلار از این محصول را در سال گذشته وارد کرده است. 

کشورهای مقصد صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات عمدتا عراق، افغانستان، پاکستان، قطر، ترکمنستان و امارات بوده‌اند. 

در مجموع واردات نان شیرینی و شکلات در جهان در سال ۲۰۱۷ به ارزش ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و شکلات کاکائو ۲۷ میلیارد دلار بوده است. 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس، اهم مشکلات توسعه صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات مشکلات تضامین بانکی برای صادرکننده، تعدیل در قیمت پایه صادراتی، صدور مجوز ورود موقت مواد اولیه و تسویه از محل اظهارنامه‌های صادراتی یکسال گذشته بوده است. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید