خبر فوری

نحوه‌ بررسی صلاحیت‌ها نقش بسیار موثری در میزان مشارکت دارد

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امیدوارم هیات‌های نظارت در شورای نگهبان به تحلیل وضعیت نیروی انسانی به خصوص در جریان اصلاح‌طلب توجه داشته باشند، چرا که جریان اصلاح‌طلب دچار انقراض نسل شده و انبان ما اینقدر پر نیست که حق انتخاب آنچنانی برای تعیین لیست داشته باشیم و آنچه دارایی ما بود کسانی بودند که خود را عرضه و ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: انتظار است همان‌طور که سخنگوی شورای نگهبان بارها گفتند ملاک در بررسی صلاحیت‌ها رنگ سیاسی و عمل سیاسی افراد نباشد بلکه همان آیتم‌های تعیین سلامت اعتقاد و نگرش به خطوط قرمز نظام ملاک قرار بگیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در فصل این بی‌انگیزگی عمومی حاکم شده با انتشار لیست‌های تایید صلاحیت‌شدگان توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان شاهد گام مهمی در جهت تحریک مشارکت باشیم چرا که نحوه‌ بررسی صلاحیت‌ها نقش بسیار موثری در میزان مشارکت و ارتقای مشارکت دارد.

وکیلی تاکید کرد: کسانی هستند که از محبوبیت اجتماعی برخوردارند و انتظار است در مورد این افراد سخت‌گیری جریانی نشود و اجازه بدهیم همه جریانات سیاسی احساس کنند با نگاه عادلانه و یکسان مورد ممیزی قرار گرفتند تا کسانی که از این فیلترها عبور می‌کنند بتوانند صدای واقعی جریانات مختلف ذیل قانون اساسی باشند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ جریانی نباید احساس کند از حضور در انتخابات محروم شده و مردم هم نباید احساس کنند که صدایی بین صداهای تایید شده ندارند. اگر همه مردم احساس کنند صدای دلخواهشان در بین صداهای تایید شده هست این گام مهمی در جهت افزایش مشارکت خواهد بود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید