خبر فوری

از اوراق مالی شهرداری سمنان تا اعتبار میلیاردی جرائم رانندگی

راضیه شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بررسی مستندات و معرفی شهرداری سمنان برای اخذ اوراق مالی اسلامی جهت پروژه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری سمنان انجام و این شهرداری به همراه پنج کلان‌شهر دیگر مشمول برخورداری از اوراق مذکور شده و مراحل اجرایی آن در حال پیگیری و انجام است.

وی تصریح کرد: پیگیری ثبت صحیح و به‌موقع اطلاعات بودجه سال‌های ۹۷ و ۹۸ در سامانه بودجه شهرداری‌ها و کسب رتبه اول کشوری در سال‌های مذکور و پیگیری برای جذب، توزیع و ابلاغ اعتبارات جرائم رانندگی به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از بررسی مستندات و معرفی شهرداری‌های استان برای اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی از سازمان شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های شهری به میزان ۲۷ میلیارد ریال خبر داد که ۱۶ میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده است.

رسیدگی به ۳۴۴ پرونده پرسنلی کارمندان شهرداری‌های سمنان

شهاب افزود: پیگیری برای جذب و توزیع اعتبارات ابلاغی سازمان شهرداری‌ها در خصوص کمک به پرداخت حقوق و مزایای معوقه کارکنان شهرداری‌ها به میزان ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تبصره ۲ ماده ۳۸ در پایان سال ۹۷ انجام شده است.

وی از بررسی و رسیدگی به ۳۴۴ پرونده پرسنلی کارمندان رسمی و پیمانی شهرداری‌های استان و برگزاری هشت جلسه شورای اداری و استخدامی شهرداری‌های استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و تصویب ۳۴۳ موضوع مطروحه خبر داد.

پیگیری برای جذب، توزیع و ابلاغ اعتبارات جرائم رانندگی به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال صورت گرفته است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: بررسی و انتصاب ۳۲ نفر از کارمندان رسمی و پیمانی شهرداری‌ها به پست‌های سازمانی مدیریتی و کارشناسی و ارتقای گروه تعداد ۹۸ نفر از کارمندان رسمی و پیمانی هم ممکن شده است.

شهاب بیان کرد: بررسی و تعیین سهمیه استخدامی شهرداری‌های استان سمنان برای استخدام مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی به تعداد ۱۱ شهرداری و ۵۰ نفر و بررسی و موافقت با برقراری فوق‌العاده ویژه (سطح ارشد) برای تعداد ۲۸ نفر از کارشناسان شهرداری‌ها صورت گرفته است.

وی از بررسی و موافقت و اخذ تأییدیه هیأت ممیزی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای برقراری فوق‌العاده ویژه (سطح خبره) برای ۱۲ نفر از کارشناسان شهرداری‌های استان و همچنین بررسی و موافقت و اخذ تأییدیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای برقراری فوق‌العاده ویژه (سطح خبره) یک نفر از شهرداران استان خبر داد.

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: برقراری فوق‌العاده مخصوص برای ۱۶ نفر از کارمندان پیمانی شهرداری‌ها، بررسی و موافقت با بازنشستگی سه نفر از کارمندان رسمی شهرداری‌ها، موافقت با مأموریت و تمدید مأموریت ۹ نفر از کارمندان شهرداری‌ها و همچنین موافقت با مأموریت آموزشی دو نفر فرزندان شاهد و جانبازان شاغل در شهرداری‌ها نیز انجام شده است.

شهاب بیان کرد: برگزاری ۶ جلسه کمیته دائمی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شهرداری‌های استان و رسیدگی به ۲۵۰ پرونده پرسنلی کارگران شهرداری‌های استان هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری، بررسی و طی مراحل انتصاب هفت شهردار پیشنهادی (معادل ۳۰ درصد) شهرهای استان با توجه به پیشنهادهای واصله از هفت شورای اسلامی شهرهای استان بررسی و تأیید صلاحیت ۶ نفر از افراد پیشنهادی برای تصدی سمت شهردار برای شهرهای کلاته‌خیج، کهن‌آباد، میامی، سرخه، دیباج و مجن از طریق اداره کل حراست و هسته گزینش استانداری سمنان صورت گرفته است.

پیگیری برای برگزاری آزمون استخدامی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از بررسی تعداد ۶۱ پرونده کارمندان پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی و بررسی و موافقت با تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری‌های استان از پیمانی به رسمی- قطعی به تعداد ۱۶ نفر در اجرای ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه خبر داد.

شهاب عنوان کرد: پیگیری برای برگزاری آزمون استخدامی بین یک هزار و ۲۷۲ نفر داوطلب برای مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری‌های استان و اعلام ۱۲۰ نفر برگزیده مرحله اول و بررسی مدارک و برگزاری آزمون عملی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانان شهرداری‌های استان برای جذب تعداد ۵۰ نفر نیروی پیمانی از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

شهرداری‌های استان سمنان برای اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی از سازمان شهرداری‌ها معرفی شدند

وی تصریح کرد: پیگیری امور مربوط به بازآفرینی شهرهای استان و شرکت در جلسات و پیگیری مصوبات و انجام کلیه امور مربوطه، پیگیری امور مربوط به کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در شهرها و پیگیری مصوبات و سایر امور مرتبط و برگزاری چهار گردهمایی برای شهرداران استان و دعوت از مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مدیران استانی با هدف ارتقاء سطح آگاهی شهرداران و روان‌سازی اجرای امور جاریه در شهرداری‌ها انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: پیگیری برای جذب ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی، امدادی و آتش‌نشانی و تجهیزات موردنیاز شهرهای استان و جذب سه دستگاه ماشین‌آلات (تجهیز ماشین آتش‌نشانی سنگین سمنان به تجهیزات CBRN پدافندی، دو دستگاه بکهو لودر به شهرداری‌های آرادان و رودیان و یک دستگاه خودروی تانکر به شهرداری ایوانکی) و معرفی شهرداری‌ها برای تحویل ماشین‌آلات انجام شده است.

شهاب از برگزاری دو جلسه کارگروه پسماند استان و پیگیری مصوبات کارگروه و پیگیری برای برگزاری جلسات کمیته‌های شهرستانی و نظارت و بازدید از فرآیند مدیریت پسماند در شهرهای استان خبر داد.

وی تصریح کرد: پیگیری امور مربوط به خسارات سیل وارده به شهرهای استان و اخذ اطلاعات و جمع‌بندی و ثبت در سامانه سجاد و شرکت در جلسات و اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه و میزان توزیع ۲۴ میلیارد ریال تخصیصی به شهرداری‌های استان از طریق مبادله موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورت گرفته است.

مرمت ایستگاه‌های آتش‌نشانی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: پیگیری بری جذب و تخصیص هفت میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای احداث، تکمیل و مرمت ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای مشمول موارد ذکرشده در استان انجام شده است.

شهاب از پیگیری برای جذب و واریز پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق موتدی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای اجرای پروژه‌های گردشگری، احداث خطوط پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خبر داد.

آزمون استخدامی بین ۱۲۷۲ نفر داوطلب برای مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری‌های استان سمنان برگزار شد

وی گفت: پیگیری برای جذب ۴۸ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال اعتبارات موضوع بند (ه) تبصره یک قانون بودجه به حساب ۱۷ شهرداری با جمعیت کمتر ۵۰ هزار نفر، شرکت در جلسات ستاد پایش سامانه‌های حمل‌ونقل شهری و پیگیری مصوبات و سایر امور محوله توسط کارگروه و پیگیری برگزاری ۳۲۴ دوره آموزشی حضوری و ۶۰ دوره آموزشی غیرحضوری با بیش از چهار هزار شرکت‌کننده و ۶۰ هزار و ۲۷۰ نفر ساعت در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ انجام شده است که رشد قابل‌ملاحظه‌ای را نسبت به سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: پیگیری برای برگزاری کارگاه آموزشی ماده ۱۰۰ با دعوت از قضات دیوان عدالت اداری کشور و برگزار کارگاه مذکور برای فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون مذکور و پیگیری امور مربوط به ساماندهی گلزار مطهر شهدا و ترغیب دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای پیگیری و برگزاری کارگروه ساماندهی گلزار مطهر شهدا و تأکید بر مشارکت و همکاری مستمر شهرداری‌ها در این خصوص هم رخ داده است.

ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان سمنان

شهاب از پیگیری امور مربوط به ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان و همچنین ساماندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای استان، پیگیری برای تشریک مساعی و مشارکت فعال شهرداری‌ها در امور فرهنگی، اجتماعی، مناسبت‌ها و ایام ویژه و پیگیری مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان و برگزاری جلسه کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل استان و انجام سایر موارد مرتبط خبر داد.

وی به پیگیری مصوبات شورای مدیریت بحران استان و ترغیب شهرداری‌های استان به اجرای مصوبات و پیش‌بینی و پیشگیری از خسارات حوادث احتمالی و همچنین پیگیری برای بیمه واحدهای مسکونی شهرهای استان با مشارکت شرکت‌های بیمه‌ای و شهرداری‌ها و برگزاری همایش روز آتش‌نشانی و ایمنی به‌صورت استانی با دعوت از کلیه آتش‌نشانان استان و اجرای برنامه‌های متنوع با حضور مسئولین کشوری و استانی و تقدیر از آتش‌نشانان برتر اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: پیگیری با ستادهای برگزاری جشنواره پسته، انار، جشنواره ایل سنگسری و جشنواره گل غلطان و ترغیب شهرداری‌های استان برای همکاری و مشارکت در برگزاری این مراسم و پیگیری برای فعال‌سازی هیأت‌های عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و تأمین منابع مالی و درآمدی پایدار برای شهرداری‌های استان و جذب قریب دو هزار میلیارد ریال منابع بخش خصوصی در این خصوص از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید