خبر فوری

تایید صلاحیت فله‌ای در هیات‌های اجرایی انتخابات منطقی نیست/لاپوشانی کم‌کاری دولت در لوای تایید صلاحیت‌های فله‌ای

سیدخالد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: هیات اجرایی انتخابات باید از افراد معتمد تشکیل شود اما در اکثر شهرستان‌های استان این امر اتفاق نیفتاده است بلکه از افراد خطی و از جناح دولت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره هیچ دقتی در تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی انجام نشده است، گفت: هیات اجرایی پارامترهایی که برای هر کاندیدایی باید در نظر می‌گرفت در نظر نگرفته است بلکه بصورت فله‌ای افراد را تایید کردند در صورتی که بسیاری از این افراد صلاحیت نمایندگی مردم را ندارند.

حسینی اضافه کرد: هیات‌های اجرایی با تایید صلاحیت‌های فله‌ای می‌خواهند توپ را به زمین شورای نگهبان بیندازند.

دبیر حزب ایران‌زمین استان کردستان افزود: در حوزه انتخابیه سنندج از ۹۵ نفر ثبت‌نامی فقط ۵ الی ۶ نفر رد صلاحیت شده است در صورتی که این با هیچ منطق و معیاری همخوانی ندارد چه با معیارهای داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران و چه با معیارهای تمام کشورهای خارجی که ادعای دموکراسی دارند.

وی ادامه داد: ای کاش افراد معتمد در هیات اجرایی توسط فرمانداران انتخاب نمی‌شدند بلکه روال قانونی دیگری داشت چون فرمانداران فقط دوستان خود را انتخاب می‌کنند که آنها هم چشمشان فقط به دهان فرمانداران است در واقع خود این افراد تصمیم‌گیرنده نیستند بلکه هر چه نظر فرمانداران باشد آنها همان را تایید می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: هر چند شاید عزیزانی که در هیات‌های اجرایی هستند، ناراحت شوند ولی در آنجا سکوتی حاکم است و گاها به این شکل است که فرماندارن لیستی برای تایید ارائه می‌دهند و خود اعضا نقشی در تصمیم‌گیری ندارند.

وی عنوان کرد: با توجه به شناختی که از هیات‌های اجرایی دارم در اکثر شهرستان‌های استان این هیات‌ها کاملا خطی و گروهی انتخاب شده است.

دبیر حزب ایران‌زمین استان کردستان گفت: در دوره‌های قبلی از جمله انتخابات شورای شهر افرادی با مستندات موجود رد صلاحیت شدند اما امروز همان هیات اجرایی همان فرد را تایید کرده است مگر چه اتفاقی افتاده است که فردی برای شورای شهر که شرح وظایف آن اصلا قابل مقایسه با نمایندگی مجلس نیست صلاحیت ندارد اما برای نمایندگی مجلس که در راس امور است، صلاحیت دارد، این دوگانگی رفتار هیات اجرایی از کجا نشات می‌گیرد.

وی یادآور شد: درست است که هر چقدر مشارکت در انتخابات در کشوری بالاتر باشد برای اعتبار آن کشور بهتر است اما این مشارکت به چه قیمتی؟ امروز با عنوان اینکه مشارکت بالا رود بصورت فله‌ای افراد را تایید صلاحیت می‌کنند در حالیکه این یک دلیل غیرمنطقی است.

حسینی تاکید کرد: باید عملکرد دولت‌ها و مسوولین، مردم را وادار به حضور و مشارکت در انتخابات کند نه تعدد نامزدهای که احتمالا صلاحیت ندارند.

وی گفت: امروز هیات‌های اجرایی اعلام می‌کنند بخاطر افزایش مشارکت مردم افراد زیادی را تایید صلاحیت کردیم در حالیکه این تفکر اشتباهی است و در واقع می‌خواهند عملکرد نامناسب خود و دولت را به این شیوه لاپوشانی کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید