خبر فوری

ایراد عجیب موجود در نسخه بتا نرم افزار Google Assistant

ایراد عجیب موجود در نسخه بتا نرم افزار Google Assistantبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سالی که گذشت برای کاربران گوشی‌های پیکسل بسیار پربار بود چرا که گوگل برای کاربران گوشی‌های ساخت این شرکت به خصوص گوشی پیکسل ۴ قابلیت‌های زیادی را عرضه کرده است. شاید بتوان گفت آخرین قابلیتی که به تازگی وارد گوشی پیکسل ۴ شده است، به بخش دستیار صوتی این گوشی مربوط می‌شود که با وجو آن عملکرد این دستیار دیجیتالی بالاتر می‌رود، علاوه بر این در نسخه جدید دستیار صوتی این شرکت، گوگل تصویر نمایش داده شده از دستیار را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است تا هنگامی که کاربر وارد این دستیار می‌شود، بتواند به بقیه کار‌های خود نیز برسد.

اما به تازگی یکی از وب سایت‌های تحلیل نرم افزار‌های اندروید اعلام کرده است که در نسخه جدید دستیار صوتی گوگل که ۱۰.۹۰ نام دارد، در کنار قابلیت‌های زیادی که در اختیار کاربران گذاشته می‌شود ایرادی بسیار عجیب وجود دارد که بواسطه این ایراد کاربران برای ورود به دستیار صوتی گوگل باید حتما از آیکون این دستیار وارد آن شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی ۸ حقیقت ثابت شده و آزاردهنده درباره گوگل

ظاهرا هنگامی که کاربران عبارت‌های Ok Google یا Hey Google را اعلام می‌‎کنند، دستیار گوگل فعال نمی‌شود؛ حتی هنگامی که کاربران هنگامی که روی نماد دستیار در نوار جست‌وجوی گوشی‌های پیکسل ضربه می‌زنند نیز هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دستیار گوگل اجرا نخواهد شد.

ایراد عجیب موجود در نسخه بتا نرم افزار Google Assistant

رفع شکل اجرا نشدن دستیار گوگل

اما برای رفع شدن این مشکل کاربران دو راه خواهند داشت، اولین راهکاری که در دسترس کاربران قرار دارد به حذف کردن نسخه بتا و نصب نسخه پایدار و رسمی Google Assistant مربوط می‌شود. راه حل دوم که باعث خواهد شد تمامی داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده در دستیار گوگل حذف شود، اما نسخه بتا مانند نسخه پایدار برنامه عملکرد داشته باشد به این شرح است: ابتدا کاربران باید به بخش Settings مراجعه کنند. سپس وارد Apps & notifications شده و گزینه See all apps را انتخاب کنند؛ پس از آن نرم افزار Google را انتخاب کرده و گزینه Storage & cache را لمس کنند، سپس با انتخاب گزینه Clear all data می‌توانند از نسخه بدون نقص دستیار گوگل استفاده کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید