خبر فوری

پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری از طریق معادن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر سرقینی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بهره‌برداری معادن مورد توجه است، مباحث محیط زیستی است که اگر رعایت نشود، معدن از بهره‌بردار تحویل گرفته می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اغلب سلب صلاحیت از بهره‎برداری معادن دلایل زیست محیطی دارد، اضافه کرد: در این حوزه جدی وارد عمل شده‌ایم و برخوردها بدون اغماض است، یعنی اگر کسی تخلفی در بخش منابع طبیعی و یا محیط زیست انجام دهد، برخوردهای لازم انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت معادن کشور گفت: پیش‌بینی بهره‌برداری از معادن برای امسال ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی و صنایع معدنی از طریق صادرات بوده است.

سرقینی با بیان اینکه امروز معادن کشور نه تنها نیاز کارخانجات صنعتی کشور، به ویژه صنعت ساختمان را تامین می‌کنند، بلکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی انجام دهند، گفت: این مهم موفقیت بزرگی برای معادن محسوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به قانون پرداخت حقوق دولتی معادن اشاره کرد و گفت: قانون حقوق دولتی را تعیین و میزان حقوق دولتی برای مواد معدنی مختلف به شورای عالی معادن کشور واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که دولت در بحث معادن دنبال می‌کند بیشتر بحث توسعه مناطق محروم است، اضافه کرد: در این بخش نگاه فقط به دریافت حقوق دولتی نیست، چرا که توسعه مناطق محروم، ایجاد اشتغال و تامین مواد اولیه مورد نیاز داخلی کشور اهمیت بیشتری دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید