خبر فوری

نفت خام همچنان در بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر معامله شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی کاهش تنش‌های موجود میان واشنگتن و پکن، بهای نفت در معاملات امروز (جمعه) همچنان در بالاترین سطح در سه ماه اخیر معامله شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۲ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام در معاملات روز گذشته با ۳۷ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید که این بیشترین سطح در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۹ سنت کاهش، ۶۱ دلار و ۹ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا هم در معاملات پیشین با ۲۹ سنت افزایش، ۶۱ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

به دنبال تصمیم اخیر چین مبنی بر اعمال نکردن تعرفه‌های بیشتر علیه واردات کالا‌های آمریکایی و امضای فاز اول توافق تجاری میان واشنگتن و پکن، از تنش‌های موجود در بازار نفت اندکی کاسته شده است.

همچنین توافق حاصل شده میان سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های غیر عضو این سازمان از جمله روسیه مبنی بر ادامه کاهش سطح تولید نفت تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز از اول ژانویه سال جاری میلادی نیز بر بهبود بازار طلای سیاه اثرگذار بوده است.

علاوه بر آن، گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که سطح ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ دسامبر با ۱.۱ میلیون بشکه کاهش همراه بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید