خبر فوری

بررسی فنی خودرو ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید + مشخصات

بررسی فنی خودرو ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید + مشخصاتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ب‌ام‌و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری سدان جمع‌وجور سری ۲ گرن کوپه در بازار آمریکا را اعلام کرد. این خودرو طبق انتظارات از ماه مارس ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

مشتریان آمریکایی از بین دو مدل پایه ۲۲۸i xDrive و M۲۳۵i xDrive یکی را انتخاب خواهند کرد. مدل پایه قیمت این خودرو ۳۸۴۹۵ دلاری داشته درحالی‌که قیمت مدل فول‌تر برابر با ۴۶۴۹۵ دلار است. همان‌گونه که از نام این خودرو‌ها مشخص است هر دو به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک مشهور ب‌ام‌و سود می‌برند.

به این ترتیب ب‌ام‌و ۲۲۸i xDrive جدید ۸۵۰ دلار گران‌تر از نسخه پایه مرسدس بنز CLA ۲۵۰ بوده، اما خب مرسدس در این تریم فاقد سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. رقیب مناسب‌تر ب‌ام‌و در این نسخه مرسدس CLA ۲۵۰، ۴Matic است که قیمت پایه‌ی ۳۹۶۴۵ دلاری داشته و ۱۲۰۰ دلار گران‌تر از حریف باواریایی می‌باشد.

مشخصات فنی

بررسی فنی خودرو ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید + مشخصات

اما ب‌ام‌و ۲۲۸i xDrive از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار استفاده می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد همکاری کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتر در ساعتی ایجاد می‌کند.

مشخصات ظاهری

از جمله تجهیزات استاندارد این مدل  خودرو بی ام دبیلیو می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌ها و مه شکن‌های LED، صندلی‌های جلوی اسپورت و برقی، صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی و اشتراک ۴ ساله سرویس‌های ارتباطی اشاره کرد.

بررسی فنی خودرو ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید + مشخصات

نسخه‌ی پرچم‌دار این خودرو هم به جنگ مدل‌هایی همچون مرسدس-ای ام جی CLA ۳۵ و آئودی S۳ سدان خواهد رفت. مرسدس فعلاً قیمت محصول خود را اعلام نکرده بنابراین تنها می‌توان ب‌ام‌و را با S۳ قدیمی‌تر که قیمت ۴۳۹۹۵ دلاری دارد مقایسه کرد. به این ترتیب آئودی ۲۵۰۰ دلار ارزان‌تر از گرن کوپه است.

نسخه‌ی سریع‌تر سری ۲ گرن کوپه هم از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو و گیربکس ۸ سرعته استفاده کرده، اما خب قدرت ۳۰۱ اسبی و شتاب ۴.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

برای درک ابعاد سری ۲ گرن کوپه جدید باید دانست طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۵۲۶/۱۸۰۰/۱۴۲۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری‌اش نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب این خودرو اندکی کوتاه‌تر، اما پهن‌تر از تویوتا کرولا سدان است.

بررسی فنی خودرو ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید + مشخصات

ب‌ام‌و M۲۳۵i xDrive گرن کوپه به‌صورت استاندارد با قطعات M زیادی عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها ترمزها، سیستم تعلیق، فرمان، دیفرانسیل جلوی لغزش محدود و کیت بدنه آئرودینامیک را نام برد.

مشخصات داخلی

بررسی فنی خودرو ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه جدید + مشخصات

ب‌ام‌و ویژگی‌هایی همچون کاکپیت پرو لایو خود که شامل مواردی همچون پشت آمپر‌های دیجیتالی و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، کروز کنترل فعال، سیستم صوتی هارمن کاردون و شارژ بی‌سیم گوشی می‌باشد را با پرداخت مبلغ بیشتر عرضه می‌کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید