خبر فوری

پویان ادیبی: وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در هرمزگان مطلوب نیست

هرمزبان: مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: آمار شرکت‌های دانش بنیان در هرمزگان به رغم صنعتی بودن این استان مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،پویان ادیبی پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیران شهرک‌های صنعتی، صنایع غرب بندرعباس، فولاد، کشتی سازی اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان هدایت واحد های صنعتی استان را به سمت مراکز دانش بنیان در دستور کار قرار داده و فرایند نظارت بر واحد های صنعتی فعال را در همین راستا با جدیت دنبال می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان هرمزگان به لحاظ موقعیتی یک استان تجاری است و ظرفیت زیادی برای کسب درآمد دارد، بیان داشت: پارک علم و فناوری استان به عنوان تنها متولی دولتی در استان تلاش می‌کند تا بستری مناسب برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها فراهم آورد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هرمزگان تصریح کرد: واحدهای فناور سرآغاز توسعه مرکز رشد هستند وهرچه فعالیت واحدهای فناور گسترش پیدا کند، مرکز رشد نیز توسعه می‌یابد.

ادیبی گفت: رویکرد مرکز، جهت دهی کلیه واحد‌ها به سمت دانش بنیان شدن است و واحد‌ها نیز باید در این مسیر گام بردارند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان در هرمزگان به رغم صنعتی بودن این استان مطلوب نیست، عنوان کرد: ما می‌خواهیم در این راه صف شکن باشیم و تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا فرهنگ کار آفرینی مبتنی بر دانش بنیان پیاده سازی شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هرمزگان افزود: رویکرد مرکز، جهت دهی کلیه واحد‌ها به سمت دانش بنیان شدن است و واحد‌ها نیز باید در این مسیر گام بردارند.

ادیبی اظهار داشت: تسهیلات قابل توجهی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در نظرگرفته شده و در این ارتباط قوانین متعددی تصویب شده است که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از فرصت ایجاد شده کمتر استفاده می‌شود.

وی در پایان همچنین خواستار استفاده حداکثری افراد دارای ایده و شرکت‌های مستقر در هرمزگان از فرصت و بستر بوجود آمده در حوزه صنعتی و بخش صنایع در این استان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید