خبر فوری
هرمزبان:

تشریح برنامه‌های مختلف نخستین جشنواره استانی شورابیل/هیأت داوران معرفی شدند

میردولت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اعضای هیأت داوری بخش عکس، فیلمنامه و فیلم نخستین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل معرفی شدند.

وی ضمن معرفی هیأت داوران بخش عکس این جشنواره افزود: آقایان جاوید خدمتی، داور علایی، حسین ملی، محسن زارع و سجاد دادپور هیأت داوران بخش عکس جشنواره را تشکیل می‌دهند که تعداد ۹۵۸ قطعه عکس از ۶۳ عکاس در دو بخش حرفه‌ای و آماتور توسط ۵ نفر اعضای هیأت داوران به شرح ذیل مورد قضاوت قرار گرفتند.  

موسوی عنوان کرد: شهنام سجودی‌زاده، سید ابراهیم جوادخانی، حمید عزیزی، یوسف یزدانی و سعیده عدلی هیأت داوران بخش فیلمنامه نخستین جشنواره استانی شورابیل را شامل می‌شوند. 

وی اذعان کرد: تعداد کل فیلمنامه‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره ۹۶ عنوان بود که پس از بررسی اولیه در دبیرخانه و حذف فیلمنامه‌های غیر مرتبط با موضوع و مغایر با مقررات جشنواره، ۵۴ فیلمنامه برای رقابت در این بخش انتخاب و توسط ۵ نفر از اعضای هیأت داوران به شرح ذیل مورد قضاوت قرار گرفتند.  

 دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شورابیل تصریح کرد: در بخش فیلم این جشنواره نیز حمدالله اسکندری، عبدالله عزیزی، هایده مرادی، رضا جمالی و مرتضی عدلی‌ داوری این بخش را برعهده خواهند داشت.
  
 موسوی گفت: از بین نزدیک به ۵۸ فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره ۳۹ اثر در بخش‌های مختلف فیلم به رقابت خواهند پرداخت.

وی در خصوص ریز برنامه‌های این جشنواره اظهار کرد: نخستین جشنواره شورابیل دوشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور در مزار شهدای گمنام آغاز به کار کرده و به دنبال آن اردوی عکاسی خیابانی از شورابیل تا اسفریس(گذرگاه فرهنگی عالی قاپو) برگزار خواهد شد و به عکاسان منتخب این اردو جوایزی  در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی شورابیل ادامه داد: ساعت ۱۵ بعد از ظهر برنامه‌های اکران و نمایش با افتتاح نمایشگاه عکس و به دنبال آن مراسم افتتاحیه تصویری آغاز شده و بلافاصله از فیلم کوتاه “اینجا جایی برای فرود نیست” ساخته رضا جمالی رونمایی خواهد شد؛ همچنین جشنواره با اکران ۱۳ فیلم  برگزیده جشنواره فیلم شهر ادامه خواهد یافت و در سئانس بعدی ۱۹ فیلم از آثار رسیده به بخش مسابقه جشنواره اکران خواهد شد.

وی افزود: سئانس آخر روز اول جشنواره با رونمایی از فیلم کوتاه “سایه‌های سنگین کلاغ” ساخته بهنام اسداللهی و به دنبال آن تعداد ۸ فیلم از آثار برجسته انجمن سینمای جوانان استان اردبیل به اکران عموم گذاشته خواهد شد.  

موسوی گفت: در روز دوم جشنواره مصادف با ۲۶ آذرماه ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برای عکاسانی که روز اول در اردوی خیابانی حضور داشتند، کارگاهی با حضور داور علایی و جاوید خدمتی برگزار شده و به دنبال آن ۱۹ فیلم دیگر از آثار رسیده به بخش مسابقه به نمایش در خواهد آمد؛ همچنین پایان بخش برنامه روز دوم کارگاه نگاه در سینمای مستند با حضور فیلمساز برجسته کشور علی محمد قاسمی و در کنار آن نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه خواهد بود.  

وی بیان داشت: چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ ادامه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه صورت گرفته و از ساعت ۱۷:۳۰ جشنواره با آیتم‌های مختلف و معرفی برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، نخستین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ آذرماه در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار می‌شود و حضور در تمام برنامه‌های جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید