خبر فوری
هرمزبان:تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با موضوع تبادل‌نظر و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای شاخص‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر منعقد شد.

کیوسک‌های راهنمای گردشگر در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

شهردار بندرعباس در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان که به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری استان قابل‌تقدیر است.

عباس امینی‌زاده افزود: اگر یک شهر بخواهد از رونق خوبی برخوردار شده و مردم بتوانند زندگی با کیفیتی داشته باشند، اولین مسئله اثرگذار، رونق در زندگی و کسب‌وکار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تضعیف اقتصاد نفتی در کشور، بهترین حوزه رونق‌بخش، گردشگری است، افزود: به بهانه‌های مختلف باید گردشگری را ترویج کنیم؛ یکی از موضوعات مهم در این مسئله، پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: بندرعباس از دیرباز دارای غنای قابل‌توجهی در حوزه صنایع‌دستی بوده و امیدواریم بتوانیم آن را تقویت کنیم.

امینی‌زاده با بیان اینکه باید موضوعاتی مانند نمایشگاه را در راستای معرفی و رونق صنایع‌دستی را عملیاتی کنیم، اظهار کرد: هدف ما در حوزه صنایع‌دستی، آموزش، تولید و فروش است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات حاصل از آموزش صحیح و حرفه‌ای باید ختم به بازاریابی و بازارسازی شود، عنوان کرد: کیوسک‌های راهنمای گردشگر در سطح شهر بندرعباس راه‌اندازی می‌شود و بنای ما توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: موضوع پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای بومی، فرصت خوبی برای معرفی و رونق‌بخشی به این حوزه است.

رضا برومند خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری با همکاری شهرداری بندرعباس شاهد رخدادهای مهم در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، در ادامه این نشست تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با هدف تقویت نقش و جایگاه صنایع‌دستی در توسعه گردشگری و ایجاد منابع درآمد پایدار خانواده‌ها و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در محلات بندرعباس، استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود در دستگاه برای تحقق اهداف موردنظر این تفاهم‌نامه، فلکه برق و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع‌دستی و ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از تولید و فروش تولیدات این حوزه منعقد شد.

بر اساس این گزارش معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر بندرعباس به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین برگزاری جشنواره‌ها در راستای حفظ و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید