خبر فوری
هرمزبان:

بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر از آخر هفته

محمود یسلیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در مورد باز شدن پیست‌های اسکی اصفهان اظهار داشت: پیست‌های اسکی فریدونشهر و افوس را در استان اصفهان داریم که هر ۲ در غرب اصفهان واقع شده‌اند.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان افزود: پیست فریدونشهر از سال ۸۳ و پیست افوس از سال ۹۳ کار خود را شروع کرده‌اند، همچنین قرار بود یک پیست اسکی در سمیرم ایجاد شود و برخی کار‌های آن نیز انجام شده اما در حال حاضر تکمیل نشده و بلاتکلیف باقی مانده است.

وی در ادامه بیان داشت: پیست اسکی فریدونشهر با توجه به بارش برف و با مجوز فدراسیون از این هفته آماده استفاده خواهد بود؛ پیست‌های اسکی با توجه به بارش‌های برف باز می‌شوند که سال گذشته ۹ آذر ماه پیست اسکی فریدونشهر آغاز به کار کرد و در سال ۹۶ به صورت مقطعی برای یک یا ۲ هفته فقط باز شد.

یسلیانی همچنین تصریح کرد: پیست اسکی فریدونشهر امکانات نسبتا به‌روزی دارد و به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است این پیست تکمیل شود؛ یک بالابر بشقابی، یک بالابر آموزشی، محوطه آموزشی و محوطه مخصوص اسکی‌بازان حرفه‌ای و دستگاه برف‌کوب از امکانات پیست اسکی فریدونشهر است.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ادامه داد: همچنین تلسیژ، زیپ‌لاین و برخی تفریحات برفی و امکانات خدماتی به صورت جانبی برای مردم مهیا شده است که می‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان این‌که سال گذشته حدود ۳ هزار نفر آموزش اسکی دیدند، گفت: بیش از ۱۰۵ مربی فدراسیون در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد در پیست اسکی فریدونشهر برای آموزش حضور دارند.

یسلیانی در مورد تیوب‌سواری و حوادث آن خاطر‌نشان کرد: حوادث جزیی از ورزش است و ورزش اسکی دارای خطرات کمی است البته باید اصول ایمنی و استاندارد‌ها رعایت شود اما متاسفانه برخی مراجعه‌کنندگان اقدام به کار خطرناک تیوب‌سواری می‌کنند که حوادث زیادی را در پی دارد.

رئیس هیأت اسکی استان اصفهان در پایان گفت: در پیست اسکی این کار انجام نمی‌شود اما در حواشی پیست این اقدام صورت می‌گیرد که سبب رخ دادن اتفاقات ناگوار می‌شود، امیدوار هستیم تیوب‌سواری در بین مردم کاهش پیدا کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید