خبر فوری
هرمزبان:

در یک هفته نام‌نویسی انتخابات مجلس در فسا چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از فسا، نام‌نویسی داوطلبان فسایی برای شرکت در رقابت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور محسن زارعی در ساعات ابتدایی صبح دهم آذرماه آغاز و با نام‌نویسی کیوان بردبار در آخرین لحظات زمان ثبت‌نام به انتها رسید.

 ثبت‌نام ۲۶ نفر، حاصل یک هفته آمدورفت متقاضیان به طبقه سوم فرمانداری ویژه فسا و همچنین نام‌نویسی ۵ نفر از وزارت کشور، خروجی نهایی داوطلبان شهرستان فسا شد.

 روز اول تا چهارم خلوت‌ترین روزهای فرمانداری از حضور متقاضیان بود و از روز پنجم حضور افراد جهت نام‌نویسی شدت گرفت؛ تا اینکه در روزهای ششم و هفتم به اوج خود رسید.

 

 از دکتر و مهندس گرفته تا بیکار، ورزشکار و طلبه در ستاد نام‌نویسی شهرستان فسا خودنمایی می‌کردند.

 از حضور فردی با در دست داشتن مدرک تحصیلی پایین‌تر از قانون ثبت‌نام، از حضور فردی با نداشتن کارت ملی هوشمند و یا برگه رسید کارت ملی خود ، از حضور جوانی که به علت کم داشتن سه روز تا رسیدن به سن قانونی نام‌نویسی، ثبت نکردن نامشان و ناامید خارج شدنشان از درب فرمانداری، تا خوش‌وبش‌های داوطلبان مطرح با داوطلبان غیر شناخته‌شده گوشه‌ای از جریانات این روزهای ستاد ثبت‌نام این دوره مجلس در فسا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از فارس، درحالی‌که فرمانداری شهرستان از قبل اعلام کرده بود هر شخصی که برای ثبت‌نام آمد حداکثر دو نفر همراه داشته باشد، اما داوطلبانی بودند که با هیئتی همراه می‌آمدند.

هشت نفر از داوطلبان سابقه حضور در انتخابات شورای شهر و مجلس در دوره‌های قبل را داشتند و این در حالی بود که از افراد ثبت‌نام کرده تقریباً نیمی از متقاضیان اصلاً شناخته‌نشده بودند و برخی از آن‌ها ادعای این را داشتند که با اصرار اطرافیان به این مکان آمدند.

 

 از فردی که خود را نماینده دوره یازدهم می‌دانست تا فردی که حتی اعتمادبه‌نفس گفتگو با خبرنگار و عکس‌برداری نیز نداشت، هم‌زمان در سالن دیده می‌شدند.

از متقاضیان در خصوص اهدافشان برای حضور در فرمانداری ویژه و ثبت‌نام که می‌پرسیدی شخصی به امتحان کردن شانس خود و دیگری به ایجاد اشتغال در شهرستان اشاره می‌کرد؛ در ادامه فردی چهره شدن، فردی دیگر به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و احساس وظیفه کردن و دیگری به بهبود معیشت مردم اشاره کرد.

 حضورهای سرزده فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، دادستان و فرمانده سپاه شهرستان، تجربه کارشناس انتخابات فرمانداری و برخوردهای دقیق و صحیح ناظر شورای نگهبان و کاربران همه باعث شد تا یک هفته نام‌نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان فسا به‌آرامی و بدون کمترین حاشیه برگزار شود.

 

در انتها گذری هم به تهران در ساعات پایانی زمان نام‌نویسی داوطلبان بزنیم…

 درحالی‌که بحث شرکت نکردن نماینده وقت شهرستان در انتخابات این دوره مجلس در روزهای پایان زمان ثبت‌نام شدت گرفته بود و حتی نزدیکان به نماینده نیز به این بحث دامن می‌زدند، صبح روز ۱۶ آذر بود که به گوشمان رسید برخی‌ها هوایی به تهران سفرکرده تا نماینده وقت شهرستان را راضی به ثبت‌نام کنند؛ این در حالی بود که ساعات پایانی زمان نام‌نویسی، نام محمدجواد جمالی نوبندگانی نیز به جمع داوطلبان پیوست

درنهایت حاصل هفت روز نام‌نویسی در شهرستان فسا حضور۳۱ داوطلب بود که از این تعداد ۵ خانم‌ و ۲۶ نفر آقا نام‌نویسی کردند؛

اسامی ثبت شدگان این دوره به ترتیب حروف الفبا، به شرح زیر است:

جواد اسماعیلی، یاسر اینالو، احمدرضا بردبار، صادق بردبار، کیوان بردبار، رسول بلاغی اینالو، صمد بلاغی اینالو،علی بلاغی اینالو، منصور بلاغی اینالو، سیده زهرا جعفری فارسی، محمدجواد جمالی نوبندگانی، احمد حاجیان، احسان دوگانی آغچغلو، سیده لیلا دهقانی، جمال رحیمیان، مجتبی روستایی، محسن زارعی، مریم زحمت‌کشان، حمید سینا، مختار شفیعی، سمیه صادقیان، محسن صبور، اسماعیل عبدالله زاده، غلام‌رضا غلامی، فاطمه فدایی نوبندگانی، حجت‌الله فیروزی، فرزاد کریمیان، عبدالرسول گنج حیدری، حسنعلی محمدی، صادق نکوئیان.

 گزارش از زهرا زارع‌پور

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید